4-7 yaş çocuk kı̇taplarının görsel ve hı̇kâye uygunluğunun ı̇ncelenmesı̇
dc.contributor.advisor | Gürdal, Arzu | |
dc.contributor.author | Kivilcim, Muazzez Selin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:52:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:52:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268423 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 4-7 yaş grubu yayınlanmış çocuk kitapları görsellerinin hikâyeleri ile uyumu incelenmiştir. 4-7 yaş çocuk kı̇taplarının görsel ve hı̇kâye uygunluğunun ı̇ncelenmesı̇ adlı araştırma üç bölümden oluşmaktadır. `Çocuk gelişiminde resimli hikâyelerin yeri ve önemi` başlıklı ilk bölümde, resimli çocuk kitaplarının çocuklar üzerindeki sanat algısı incelenmiştir. Çocuk kitabının tanımı, çocuk ile kitap ilişkisi ve 4-7 yaş çocuğun kitaplara olan ilgisinden söz edilmektedir. Araştırmanın `İllüstrasyon (resimleme) ve çocuk kitabı` başlıklı ikinci bölümünde, çocuk kitabı ve illüstrasyon özelliklerinden bahsedilmiştir. İllüstrasyon tanımı ve resimli çocuk kitaplarının görsel ile hikâye ilişkisi nasıl olması gerektiği konusu incelenmiştir.Üçüncü bölümde, anaokullarında okutulan kitaplar arasından beş tanesi seçilmiş, bu kitaplara değerlendirme ölçeği bulguları uygulanmıştır ve araştırmanın yöntemi ortaya konmuştur. Betimsel bir nitelik taşıyan araştırmada inceleme modeli kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesinde, nitel araştırma tekniklerinden görüşme incelemesinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, elde edilen bulgulara dayalı olarak genel sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Buna göre; anaokullarında okutulan çocuk kitaplarının çocuğun yaratıcı ve estetik algısı yönünden dikkate almanın gerekli olduğunu belirtmektedir. 4 ile 7 yaş dönemi için tasarlanan kitaplarda hikâyeye ağırlık verilmesi ve görselin hikâyeye uygun hale getirilmesi önemlidir. Görsellerin ilgi çekici, yalın olması; konu, illüstrasyon, karakter, mizanpaj gibi öğeler arasındaki ilişkinin dengeli olması gerektiği vurgulanmıştır. Sonuç olarak, araştırma kapsamında 2018-2019 yılları arasında 4-7 yaş grubu çocuklar için anaokullarında okutulan çocuk hikâye kitaplarından beş farklı örnek seçilmiştir. Çocuk kitapları, tasarım ilkeleri açısından incelenmiştir. Değerlendirme ölçeği doğrultusunda, görseller ile hikâye anlatımı açısından yetersizlikler tespit edilmiştir. Çalışma sonuçlarından, yayınevlerinin, çocuk kitabı yazarlarının ve tasarımcıların yararlanabileceği düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | In this study, the harmony of children's books images published in 4-7 age groups with their stories is examined. The study, which is based on the structuralism of the visuals of 4-7 year old children's skiing, consists of three sections. The first chapter titled `The place and importance of illustrated stories in child development` examines the perception of art in children with pictures. The definition of a children's book, the relationship between the child and the book, and the interest of the 4-7 year old child in the books are mentioned.In the second part of the research titled `Illustration and children's book`, children's book and illustration features are mentioned. The definition of illustration and the relationship between visual and story of illustrated children's books are examined.In the third chapter, five of the books taught in kindergartens have selected, evaluation scale findings have applied to these books and the method of research has been established. The research, which has a descriptive quality, has used a research model. In obtaining the data, qualitative research techniques have used to examine the interview.General conclusions and recommendations are given based on the findings obtained as a result of the research. According to this, there is no such time as a it states that children's books taught in kindergartens are necessary to take into account the creative and aesthetic perception of the child. It is important to focus on the story and to bring the image into line with the story in the books designed for the age of 4 and 7. The visuals are interesting, simple; the relationship between elements such as subject, illustration, character, layout should be balanced. As a result, five different examples of children's story books taught in kindergartens for children aged 4-7 between 2018 and 2019 have selected as part of the study. Children's books are examined in terms of design principles. In line with the evaluation scale, inadequacies in terms of visuals and story telling have been identified. It is thought that publishers, children's book authors and designers may benefit from the results of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 4-7 yaş çocuk kı̇taplarının görsel ve hı̇kâye uygunluğunun ı̇ncelenmesı̇ | |
dc.title.alternative | 4-7 age children books' visual and story eligibility of review | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-03 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Illustrated children books | |
dc.subject.ytm | Digital illustration | |
dc.subject.ytm | Folk tales | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.identifier.yokid | 10314188 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 606421 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |