Türkiye`de kuyumculuk-takı tasarımı eğitimi veren üniversitelerin eğitim sorunları ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Oyman, Naile Rengin | |
dc.contributor.author | Balta, Sultan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:52:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:52:25Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268383 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Türkiye'de Kuyumculuk ve Takı Tasarımı eğitiminde yaşanan sorunları, buna bağlı olarak ilgili bölümlerin eğitim kalitesinin sorgulanmasını hedeflemiştir. İnsanoğlunun varoluşundan bu yana varlığını sürdüren ve sürdürecek olan takı, geleneksel tekniklerden kazanılan derinlik ve zengin içeriğini teknolojik ve sanatsal boyuta aktarabilen bireylerin donanımıyla mümkün olmaktadır. Eğitimin hedefinin yalnızca bireysel bir çıkarım değil ekonomik ve kültürel açıdan etkinliğinin farkına varılması, bu amaçlar doğrultusunda, yükseköğrenim kurumlarının kuyumculuk ve takı tasarımı programlarındaki derslerin; bilişsel ve duyuşsal anlamda da geliştirilmiş öğretiler olması gerekliliğine vurgu yapılmıştır. Bu doğrultuda öğrenci görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Bu tezin ilk bölümde kavramasal tanımlamalar, tezin sorunsalı, takının tanımı, kuyum, kuyumculuk ve kuyumculuğun tarihsel gelişimi anlatılmaktadır.İkinci bölümünde bu sorunsalı çözümlemek için başvurulan araştırma verileri, Türkiye'de Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Eğitimi Veren Fakülte,Yüksek Okul ve Meslek Yüksekokulları, ders içerikleri, derslerin dağılımı ile ilgili bilgi verilmektedir. Üçüncü bölümde araştırma yöntemleri, veri sonuçları, sonuçların analizi, Kuyumculuk ve Takı Tasarımı Eğitimi alan öğrencilere yapılan anketler, anketlerin değerlendirilmesi ve sonuçlarının analizi, aynı zamanda okulların ders içerikleri ve derslerin okullardaki dağılım analizleri yer almaktadır.Tezin dördüncü ve son bölümünde tezin literatüere yapacağı katkısının belirtilmesi, tüm bu araştırma verilerinin değerlendirilmesi, ulaşılan çıktıların yorumlanması ve öneriler kısmı bulunmaktadır.Uygulanan derslere ve derslerin içeriklerine bakıldığında Türkiye'de kuyumculuk- takı tasarımı eğitiminde teorik ve uygulama anlamında gelişim ve fayda sağlayacak dersler görülmektedir. Bu derslerin içerik algısının öğrenciler açısından arttırılması ve günlük hayatla ilişkilendirme önemli görülmüştür. Anket sonuçları incelendiğinde, öğrencilerin aldıkları eğitimlerin bazı yönlerden yetersiz oldukları anlaşılmıştır. Bu çalışmada anket sonuçlanana göre; kuyumculuk ve takı tasarımı eğitimini kökten değiştirmese de bazı önerilerde bulunularak, eğitimdeki bazı eksiklerin farkındalık arttıracağı ve bu yönde çalışmalar yapılacağı umut edilmektedir. | |
dc.description.abstract | This research, the jewelry-jewelry design educations educational problems experienced in Turkey and was aimed at questioning the quality of education of relevant departments accordingly. We will see that the jewelry that has existed and will continue until the existence of human beings, is possible with the hardware of the individuals who can transfer the depth and rich content gained from traditional techniques to the technological and artistic dimension.The aim of education is not only an individual inference, but an economic and cultural awareness of its effectiveness.. For this purpose, the need for further education in cognitive and affective terms is emphasized in the courses given in jewelry and jewelry design programs in higher education in stitutions. Therefore, students opinions are tried to be determined.In the first part, one of the reasons for the existence of jewelry, the definition, and history of the jewelry is explained. Then, the historical development of jewelry and its history is explained in the second part. In the third section, the main subject of the thesis, the gold smith and jewelry design education in Turkey, associate degree, undergraduate, master's and doctoral programs are listed chronologically. Foreign education opportunities, the courses and the contents of the courses are introduced. Then, student opinions are determined through survey questions and inferences are made in the light of these opinions.When we look at the contents of courses and applied for courses in Turkey, it is seen that the theoretical and practical lessons in the jewelry design and the Jewelry education could provide benefits in terms of development. When the results of the survey are examined, it is understood that the training received by the students is inadequate in some aspects.Although this study does not reveal any findings that would be radically changed the education of jewelry and jewelry design, it is expected that the awareness of some shortcomings would be increased and studies would be carried out in this direction by some suggestions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri Ürünleri Tasarımı | tr_TR |
dc.subject | Industrial Design | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de kuyumculuk-takı tasarımı eğitimi veren üniversitelerin eğitim sorunları ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | Educational problems and solutions that university education in jewelry-jewelry design of Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-04 | |
dc.contributor.department | Geleneksel Türk Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Women's jewellery | |
dc.subject.ytm | Metal parures | |
dc.subject.ytm | Traditional education | |
dc.identifier.yokid | 10302981 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 587575 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |