Spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin fiziksel kaygı durumları ile egzersiz yapmaları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Alp, Hulusi | |
dc.contributor.author | Öztürk, Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:52:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:52:25Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268363 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin sosyal fiziksel kaygı düzeyleri ile egzersiz yapmaları arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenesi olarak, bu amaç doğrultusunda farklı üniversitelerde spor bilimleri fakültesinde beden eğitimi ve spor öğretmenliği, antrenörlük, spor yöneticiliği, rekreasyon ve spor bilimleri bölümünde okumakta olan 2018-2019 öğretim yılında 305 erkek ve 192 kız öğrenci olmak üzere toplamda 497 lisans öğrenimi öğrencilerin öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Hart ve ark (1989), tarafından geliştirilmiş ve Türkiye'ye uyarlaması Mülazımoğlu Ballı ve Aşçı (2006) tarafından yapılan 12 madde ve iki alt ölçekten oluşan `sosyal fizik kaygı envanteri` kullanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmış olup, veriler normal dağılım gösterdiği (çarpıklık-basıklık değerleri) tespit edilmiştir. Bu bağlamada betimsel istatistikî yöntemler bağımsız gruplar için independent-T testi ve tek yönlü varyans analizi (Anowa) kullanılmıştır. Anowa testi sonucunda ortaya çıkan anlamlı farklılığın hangi gruplar arasında oluştuğunun tespiti için ise çoklu karşılaştırma (Post HOC) testlerinden olan Tukey testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, ölçeğin fiziksel görünüm rahatlığı alt boyutunda yaş, akademik başarı, branş değişkeni arasında (p<0,05), ölçeğin olumsuz değerlendirme beklentisi alt boyutunda üniversite değişkeni arasında (p<0,05), ölçeğin toplam puan boyutunda yaş, akademik başarı, üniversite değişkeni arasında (p<0,05), Spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin genel sosyal fizik kaygı puanlarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiş olup, demografik bilgiler doğrultusunda öğrencilerin egzersiz yapmalarına bağlı olarak sosyal fizik kaygı puanlarının daha düşük çıktığı görülmüştür | |
dc.description.abstract | This aim of this research is to examine the relationship between social physical anxiety levels and exercise among students of sports sciences faculty in terms of different variables. In the 2018-2019 academic year, a total of 497 undergraduate students consisted of 305 male and 192 female students. In the research, data collection tool as Hart and Ark (1989), improved and Turkey to adapt by Mülazımoğlu Ballı and Aşçı (2006) made by Article 12 and which consists of two sub-scale `social physique anxiety inventory` it is used. In the analysis of the data, Kolmogorov-Smirnov test was applied and the data showed normal distribution (skewness-kurtosis values). In this context, descriptive statistical methods independent-T test and one-way analysis of variance (Anowa) were used for independent groups. Tukey test, which is one of the multiple comparison (Post HOC) tests, was used to determine which groups had significant difference as an result of Anowa test. As a result, in the physical appearance comfort subscale of the scale, age, academic achievement, branch variable (p <0.05), negative assessment expectation subscale of university variable (p <0.05), total score size of the scale, academic success Among the university variable (p <0.05), it was found that the general social physical anxiety scores of the students studying in the faculty of sports sciences were moderate, and social physical anxiety scores were found to be lower due to the exercise of the students according to demographic information. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerin fiziksel kaygı durumları ile egzersiz yapmaları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between physical anxiety and exercise of students at the faculty of sport sciences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-19 | |
dc.contributor.department | Spor Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10319126 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 624527 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |