Show simple item record

dc.contributor.advisorKıvrak, Ersin
dc.contributor.authorBilim, İrfan
dc.date.accessioned2020-12-02T09:45:57Z
dc.date.available2020-12-02T09:45:57Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26831
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; sürdürülebilir çevre açısından eğitim fakültesi öğrencilerinin çevre okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesidir.Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılı Bahar döneminde Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim fakültesinde öğrenim gören 249 öğrenciyle genel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Kışoğlu (2009) `dan alınan dört alt bileşenden oluşan Çevre Okuryazarlığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan çıkan sonuca göre eğitim fakültesi öğrencilerinin çevre okuryazarlık düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin kısmen yüksek düzeyde çevresel tutuma sahip oldukları; çevresel bilgi, çevresel davranış ve çevresel algı düzeylerinin orta düzeyde oldukları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study; determine sustainable environment perspective faculty of education students? levels of environmental literacy.Research 2011-2012 academic year in spring period, 249 student studying in the Afyon Kocatepe University Faculty of Education, general screening model was used. Kışoğlu(2009) `taken from the Environmental Literacy Scale was used consisting of four sub-components. As a result of the research, moderate levels of environmental literacy of students in education faculty have been identified. Education Faculty students have relatively high level of environmental attitude, environmental knowledge, environmental behavior and determined that moderate levels of environmental perception.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSürdürülebilir çevre açısından Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevre okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeSustainable environment perspective Faculty of Education students' levels of environmental literacy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmEnvironmental literacy
dc.subject.ytmSustainable environment
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10001217
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330235


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess