Show simple item record

dc.contributor.advisorYörük, Sinan
dc.contributor.authorEğmir, Eray
dc.date.accessioned2020-12-02T09:45:56Z
dc.date.available2020-12-02T09:45:56Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26830
dc.description.abstractAraştırmanın amacı okul yöneticilerinin koçluk becerilerinin, okulun öğrenen bir organizasyon haline gelmesindeki etkililik düzeyini belirlemektir. Araştırma betimsel bir araştırmadır ve tarama yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığı Kütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı resmi ve özel Ortaöğretim Okullarında 2011?2012 Eğitim-Öğretim yılında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemi ise uygun örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir.Araştırmada veri toplama aracı olarak Subaş (2010)'danalınan Öğrenen Okulu Algılama Ölçeği ile Yeltan(2007)'den alınan Koçluk ve Yöneticilik Becerileri Ölçeği kullanılmıştır.Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi testi, çapraz tablolar ve ki-kare testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucuna göre okul yöneticilerinin koçluk becerileri ile okulun öğrenen organizasyon haline gelmesi arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır.Öğrenen Okul ve Koçluk boyutlarında katılımcıların çalıştıkları okul türüne göre anlamlı bir fark bulunurken; cinsiyet, kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir fark tespit edilmemiştir.Anahtar Kelimeler: Koçluk, öğrenen organizasyon, okul yöneticileri.
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the effectiveness level of the coaching skills of school administrators on the school becoming a learning organization. It is a descriptive study and survey method was used.The universe of the study consists of teachers who are working at public and private secondary schools affiliated to Ministry of National Education, Kütahya Province National Education Directorate in the academic year of 2011-2012. The method of appropriate sampling was used in the study.In the research, as a means of data collection, Learning School Perception Scale taken from Subaş (2010) and Coaching and Management Skills Scale from Yeltan (2007) were used.In the analysis of the data, frequencies, percentages, means, standard deviation, independent samples t test, one way analysis of variance, cross tables and chi-square test were used.As a result of the research, a significant relation were found between the coaching skills of the school administrators and the school?s becoming a learning organization. In the factors of Learning School and Coaching, a significant difference according to types of schools that the participants work was found, however, a significant difference was not found according to the variables of gender, seniority and education level.Keywords: Coaching, Learning Organization, School Administratorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin koçluk özelliklerinin okulun öğrenen organizasyon olmasındaki etkililik düzeyi
dc.title.alternativeThe efectiveness level of school administrator?s coaching characteristic on school?s being learning organization
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmCoaching
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmLearning schools
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid421914
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303621


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess