Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Sabri
dc.contributor.authorCan, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-02T09:45:53Z
dc.date.available2020-12-02T09:45:53Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26821
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, konaklama sektöründeki kurumsal sosyal sorumluluk kavramına ilişkin genel yaklaşımı değerlendirerek, kurumsal sosyal sorumluluk bilincini incelemek ve yeterli düzeyde araştırılmamış olan kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bu çalışma aracılığıyla turizm alanındaki literatüre katkı sağlamaktır. Çalışma ile ulaşılmak istenen sonuçlardan birisi de henüz bir kurumsal sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirmemiş olan işletmelerin ilerleyen yıllarda ortaya koyacakları kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin şekillendirilmesine katkıda bulunmaktır. Bu çalışma teorik ve uygulama olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Teorik kısmında kurumsal sosyal sorumluluk kavramı genel çerçevede anlatılmıştır. Çalışmanın uygulama bölümünde ise, kurumsal sosyal sorumluluk standardı olarak, kurumsal sosyal sorumluluk derneği başkanı ile karşılıklı görüşme yöntemiyle derlenen veriler ve Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesine imza atmış olan Martı Otel İşletmeleri A.Ş.?nin kurumsal sosyal sorumluluk yaklaşımı ele alınmıştır. Çalışmanın devamında kurumsal sosyal sorumluluk projeleri yapmış zincir otel işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk olgusunu gerçekleştirmedeki performansını belirlemek adına ikincil veri kaynakları taraması ile ilgili işletmelerin gerçekleştirmiş oldukları uygulamaların içeriğine erişilmiştir. Bulgular ve değerlendirme kısmında ise gerçekleştirilen kıyaslama sonucunda Türkiye?deki turizm sektörünün kurumsal sosyal sorumluluk performansı değerlendirilmiş ve geliştirilmesi için öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is making a contribution to the literature in the field of tourism by investigating the overall approach for the concept of corporate social responsibility among hospitality industry as a subject which hasn?t been examined sufficiently. One of the conclusions aimed to be reached by this study is providing guidance for tourism enterprises that has never performed a corporate social responsibility project before, for shaping their future activities of corporate social responsibility. This study consists of two parts, theoretical and practical. The general framework for the concept of corporate social responsibility is described in the theoretical part. In the implementation stage of the study, data compiled from the interviews with the head of corporate social responsibility association and corporate social responsibility approach of Martı Hotels Corporation that promised to obey United Nations Global Compact are utilized as the standards for corporate social responsibility. Furthermore, for the comparison of the performance of hotel chains with these standarts of corporate social responsibility, secondary sources of data were browsed. In the findings and evaluation part, the social responsibility performance of hospitality industry in Turkiye was evaluated and suggestions for a better performance were presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleZincir otel işletmelerinde kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation for corporate social responsibility projects among chain hotel enterprises
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmProject evaluation
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmHotel chains
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.identifier.yokid10000410
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330233


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess