Show simple item record

dc.contributor.advisorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorÇinar, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-02T09:45:50Z
dc.date.available2020-12-02T09:45:50Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26813
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, matematik dersinde problem çözme stratejilerinin alan bağımlı - alan bağımsız öğrencilerin akademik başarı düzeylerini etkileme düzeyini belirlemektir. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar Gazi Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi 9. Sınıflarından belirlenen birbirine denk 2 ayrı sınıf üzerinde uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilere Gizlenmiş Şekiller Grup Testi uygulanıp öğrencilerin bilişsel stilleri tespit edilmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda alan bağımlılık-alan bağımsızlık bilişsel stil boyutlarına sahip öğrencilere problem çözme stratejilerine uygun olarak hazırlanmış öğretim etkinlikleri uygulanmış, kontrol grubunda ise programın öngördüğü öğretim etkinlikleri uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklem t testi ve Kruskall Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre problem çözme stratejilerinin uygulandığı alan bağımsız öğrencilerin akademik başarı düzeyleri yüksek çıkmış olup, istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. [t(29)=1.70, p < 0,05]. Problem çözme stratejilerinin uygulandığı alan bağımsız öğrenciler, alan bağımlı öğrencilerden daha başarılı olmuştur. [t(23)=1.81, p < 0,05].Anahtar Kelimeler: Bilişsel stiller, Alan bağımlı - Alan bağımsız, Problem Çözme Stratejileri
dc.description.abstractThe purpose of the study is to identify the level of the effect of problem solving strategies on academic achievement levels of the field dependent- field independent students in Mathematics lessons. The study was carried on two equivalent classes chosen from Afyonkarahisar Gazi Technical and Industrial Vocational High school 9th grades in 2012-2013 academic year. Students' cognitive styles were identified applying the scale, Group Embebded Figure Test (GEFT) on experimental and control groups.A pretest-posttest control group experimental design was used in the study. In the experimental group, to the students having cognitive style dimensions of filed dependent- field independent, teaching activities prepared according to problem solving strategies were applied; and in the control group, teaching activities required by the curriculum were used. The significance level was taken as 0.05. For the analyses of the data, frequency and percentages, mean, standard deviation, independent samples t test and Kruskall Wallis H tests were used.As the results of the study, the academic success levels of the field independent students whom were applied problem solving strategies were found to be high and the difference is statistically significant [t(29)=1.70, p < 0,05]. Field independent students whom were applied problem solving strategies were found to be more successful than the field dependent students [t(23)=1.81, p < 0,05]. Keywords: Cognitive Styles, Field dependent ? independent,Problem Solving Strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik dersinde problem çözme stratejilerinin alan bağımlı - alan bağımsız öğrenciler üzerindeki etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of the effect of problem solving strategies on field dependent - field independent students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10006647
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid351800


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess