Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Fatih
dc.contributor.authorSadykova, Damezhan
dc.date.accessioned2020-12-10T11:51:53Z
dc.date.available2020-12-10T11:51:53Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/268116
dc.description.abstractÇalışmanın konusu Kuzey Kazakistan ekonomik bölgesinin kalkınması için Astana'nın `Marka şehir` olarak etkisidir. Araştırmanın amacı ise Kazakistan'ın başkenti Astana şehrinin 'Marka şehir' olma nedenleri, gelişim faktörleri, Astana'nın Marka şehir olarak Kuzey Kazakistan bölgesinin ekonomisine nasıl etki edeceğini incelenmiştir. Bu çerçevede Astana şehrinin bir markaya dönüşebilmesi amacıyla hangi adımların uygulanması gerektiğine dair bir model sunulmuştur.Bu çalışmanın ilk kısmında `bölge` kavramının teorik ve pratik anlatımı hususunda bilgi aktarıldıktan sonra Kuzey Kazakistan ekonomik bölgesinin durumu, ekonomik gelişimi hakkında bilgi verilmiştir. İkinci kısımda ise Astana şehrinin doğal ve ekonomik gelişimi üzerine değerlendirmelerde bulunulmuştur. Üçüncü kısımda Astana şehrinin tarihi ve coğrafi araştırmaları hakkında bilgiler sunulmuş olup çalışmanın odak noktası olan dördüncü kısımda ise Astana şehrinin `marka şehir` olarak Kuzey Kazakistan bölgesinin ekonomik kalkınmasına etkisi için yapılmış veri toplama teknikleri analiz edilmiştir.
dc.description.abstractÇalışmanın konusu Kuzey Kazakistan ekonomik bölgesinin kalkınması için Astana'nın `Marka şehir` olarak etkisidir. Araştırmanın amacı ise Kazakistan'ın başkenti Astana şehrinin 'Marka şehir' olma nedenleri, gelişim faktörleri, Astana'nın Marka şehir olarak Kuzey Kazakistan bölgesinin ekonomisine nasıl etki edeceğini incelenmiştir. Bu çerçevede Astana şehrinin bir markaya dönüşebilmesi amacıyla hangi adımların uygulanması gerektiğine dair bir model sunulmuştur.Bu çalışmanın ilk kısmında `bölge` kavramının teorik ve pratik anlatımı hususunda bilgi aktarıldıktan sonra Kuzey Kazakistan ekonomik bölgesinin durumu, ekonomik gelişimi hakkında bilgi verilmiştir. İkinci kısımda ise Astana şehrinin doğal ve ekonomik gelişimi üzerine değerlendirmelerde bulunulmuştur. Üçüncü kısımda Astana şehrinin tarihi ve coğrafi araştırmaları hakkında bilgiler sunulmuş olup çalışmanın odak noktası olan dördüncü kısımda ise Astana şehrinin `marka şehir` olarak Kuzey Kazakistan bölgesinin ekonomik kalkınmasına etkisi için yapılmış veri toplama teknikleri analiz edilmiştir.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleKuzey Kazakistan ekonomik bölgesinin kalkınmasına Astana şehrinin `Marka şehir` olarak etkisi
dc.title.alternativeThe impact of Astana as a `Brand city` on the development of the economic area of Northern Kazakhstan
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-20
dc.contributor.departmentAvrasya Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKazakhstan
dc.subject.ytmKazakhstan-Astana
dc.subject.ytmCreating city brand
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmEconomic development
dc.identifier.yokid10319008
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608207
dc.description.pages351
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess