Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin Önür, Huriye
dc.contributor.authorKöse, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-02T09:45:47Z
dc.date.available2020-12-02T09:45:47Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26806
dc.description.abstractSendikalar, çalışma yaşamına ilişkin sorunları çözerek çalışanların ortak çıkarlarını, haklarını korumakta; böylece, daha verimli ve sağlıklı bir iş gücü piyasasına ulaşılmasında önemli misyonlar üstlenmektedir. Sendikalar hem kadın, hem de erkek çalışanlar için var olmasına karşın; gerek sendikal üyelik konusunda, gerekse aktif üyelik konusunda erkek çalışanlar ile kadın çalışanlar arasında önemli farklılıklar gözlenmektedir. Sendikaların önemli bir bölümünü oluşturan kadınların sendikal faaliyetlere bu kadar mesafeli oluşunun altında yatan sosyolojik nedenlerin saptanması, Türkiye'de kadın çalışanların sendikal sürece olan katkısını anlamamıza yardımcı olacaktır.Bu çalışmada Türkiye?deki eğitim sendikalarından Eğitim-Sen, Türk Eğitim-Sen ve Eğitim-Bir-Sen?in Afyonkarahisar şubelerindeki sendika üyesi kadın çalışanların, sendikal faaliyetlere katılma düzeyleri ve sendikal bağlılıkları incelenmiş ve kadın çalışanların bu sürece aktif katılımlarını engelleyen sosyolojik nedenler tespit edilmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sendika, Eğitim Sendikacılığı, Sendikal Katılım, Toplumsal Cinsiyet, Cinsiyet Ayrımcılığı.
dc.description.abstractTrade unions protect rights and benefits of employees by resolving the problems relating to work life; thus, they undertake significant missions about reaching to a more productive and reliable labour market. Although trade unions exist for women employees as well as men employees, it is observed that there are significant differences about trade union membership and active membership between them. Women make up the notable part of trade unions; however, they remain distant to trade union activities. Stating the underlying sociological factors causing it will help us understand the contribution of women employees in trade union process in Turkey. In this study, the participation level and the union loyalty of the women employees who are the members of Eğitim-Sen, Türk Eğitim-Sen and Eğitim-Bir-Sen in Afyonkarahisar have been researched and the sociological reasons preventing the women employees from taking active roles in this trade union process have been tried to determine.Key Words: Trade Union, Teacher's Unionism, Trade Union Participation, Gender, Gender Apartheid.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleSendika üyesi kadınların sendikal faaliyetlere katılım düzeyi ve bunu etkileyen sosyolojik faktörler: Afyonkarahisar eğitim sendikaları örneği
dc.title.alternativeThe participation level of women union members in trade union activities and the sociological factors that affect it: The case of teacher unions in Afyonkarahisar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10004531
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345434


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess