Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyüker İşler, Didar
dc.contributor.authorYarangümelioğlu, Derya
dc.date.accessioned2020-12-10T11:49:15Z
dc.date.available2020-12-10T11:49:15Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/267216
dc.description.abstractÇalışmanın amacı; tüketici etnosetrizmi, marka bağlılığı ve menşe ülke etkisi kavramlarını açıklayarak, aralarındaki ilişkiyi ileri sürülen model üzerinden ortaya koymaktadır. Bu amaçlarla Aydın ilinin Kuşadası ilçesinde 18 yaş üstündeki toplam 356 bireye anket uygulanmıştır. Uygulanan anket neticesinde katılımcıların etnosetrik düzeyleri belirlenmiştir. Buna göre %30,62si düşük etnosentrik eğilime, %69,38'i yüksek etnosentrik eğilime sahiptir. Ayrıca katılımcıların etnosetrik eğilimleri demografik değişkenlere göre oranları frekans tabloları ile ortaya konulmuştur. Son aşamada ise, amaçlar doğrultusunda elde edilen ve ileri sürülen hipotezler SPSS 16.0 programı ile ki kare bağımsızlık testi uygulanmıştır. Bu analiz neticesinde ileri sürülen tüm hipotezler kabul edilmiştir. Dolayısıyla tüketicilerin düşük yada yüksek etnosentrik düzeye sahip olmaları hem marka bağlılığına hem de menşe ülkesine yönelik önermelere ilişkin tutumlarında farklılık yarattığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to; by explaining the concepts of consumer ethnocentricism, brand loyalty and country of origin effect, present the relationship between them over the proposed model. For this purpose, a survey was conducted on 356 persons which are over 18 years old in Kusadasi, Aydin. Through the survey, ethnocentric levels of the attendees were revealed. According to the results, 30,62% percent of the attendees has low ethnocentric tendency and 69,38% percent has high ethnocentric tendency. Additionally, ethnocentric tendencies and their rates according to demographic variables were presented through frequency tables. In the last stage, hypotheses which are obtained and proposed in accordance with the purposes were applied to chi-square test of independence through SPSS 17.0 programme. At the end of this analysis all the hypotheses were accepted. Accordingly, it was revealed that consumers` having low or high ethnocentric levels creates differences in their attitudes towards both brand loyalty and origin of country proposes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMenşe ülke etkisi ve marka bağlılığının tüketici satın alma davranışlarına etkisi: Cetscale ölçeği ile Kuşadasında bir uygulama
dc.title.alternativeThe influence of country of origin and brand loyalty on buying behavior of consumers: An application in Kuşadası province through cetscale
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmCountry of origin
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAydın-Kuşadası
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.identifier.yokid10018863
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid339296
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess