dc.contributor.advisor | Güvenç, Gülten | |
dc.contributor.author | Kiliç Arslan, Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:49:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:49:13Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/267208 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, hemşirelerin ventrogluteal (VG) bölgeye intramüsküler (İM) ilaç uygulama becerisinin geliştirilmesinde Hibrit Simülasyon Yönteminin etkinliğinin değerlendirilmesi amacıyla prospektif randomize kontrollü araştırma olarak yapılmıştır. Araştırma, Aralık 2017-Haziran 2018 tarihleri arasında, Ankara'da bir eğitim araştırma hastanesinde çalışan müdahale grubunda 59, kontrol grubunda 58 olmak üzere toplam 117 hemşire ile yürütülmüştür. Araştırma verileri; Tanıtıcı Özellikler Formu, VG Bölgeye İM Enjeksiyon Uygulaması Bilgi Değerlendirme Formu, Değişim Aşaması Değerlendirme Soru Formu, Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti ve Özgüven Ölçeği, VG Bölgeye İM Enjeksiyon Uygulama Beceri Gözlem Formu, Eğitim Sonrası Değerlendirme Soru Formu kullanılarak toplanmıştır. Uygulamada, önce Transteoretik Modele göre teorik eğitim sonra müdahale grubuna Hibrit Simülasyon yöntemi, kontrol grubuna Düşük Gerçeklikli Simülatör kullanılarak VG bölgeye İM ilaç uygulama beceri eğitimi verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde; sayı, yüzdelik, ortalama, standart sapma ile Pearson ki kare, Bağımlı ve Bağımsız Gruplarda t Testleri, One-Way ANOVA, McNemar, Cochran Q Testi ve Marginal Homogeneity testi kullanılmıştır. Araştırmada, müdahale ve kontrol grubunda yer alan hemşirelerin son-test bilgi puan ortalamalarının, ön-test bilgi puan ortalamalarına göre anlamlı düzeyde (p<0.001) yüksek olduğu bulunmuştur. İki eğitim yöntemi karşılaştırıldığında bilgi puanları açısından istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmamıştır (p>0,05). Hemşirelerin eğitim sonrası VG bölgeye İM ilaç uygulama beceri değerlendirme puan ortalamaları, müdahale grubunda 32,42±5,56, kontrol grubunda 27,86±4,46 olarak hesaplanmış olup, Hibrit Simülasyon yöntemi ile eğitim alan hemşirelerin beceri değerlendirme puan ortalamalarının anlamlı düzeyde (p<0,001) yüksek olduğu tespit edilmiştir. Müdahale grubundaki hemşirelerin memnuniyet ve özgüven puan ortalamaları sırasıyla 4,71±0,41 ve 4,55±0,44, kontrol grubundaki hemşirelerin ise 4,46±0,62 ve 4,27±0,66 olarak hesaplanmış ve aralarındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,001). Müdahale ve kontrol gruplarında ön ve son test ölçümlerinde belirlenen değişim aşamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,001). Araştırmanın sonuçları doğrultusunda hemşirelerin teknik becerilerinin geliştirilmesi için planlanan eğitimlerde Hibrit Simülasyon yönteminin kullanılması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Hemşirelik eğitimi, Hibrit Simülasyon, İntramüsküler Enjeksiyon, Simülasyonla Beceri Eğitimi, Transteoretik Model, Ventrogluteal Bölge, Yerinde Simülasyon. | |
dc.description.abstract | This study was conducted as a prospective randomized controlled study for the purpose of evaluating the effectiveness of Hybrid Simulation Method in development of ventrogluteal (VG) site intramuscular (IM) pharmaceutical administration skill of nurses. The study was conducted between December 2017 and June 2018, with a total of 117 nurses working at a training & research hospital in Ankara, including 59 in the intervention group and 58 in the control group. Study data were collected using Introductory Characteristics Form, VG Site Injection Administration Knowledge Evaluation Form, Stages of Change Evaluation Questionnaire, Scale of Student Satisfaction and Self-confidence in Learning, VG Site IM Injection Administration Skill Observation Form, and Post-Training Evaluation Questionnaire. In the implementation, first, theoretical training was given according to the Transtheoretical Model, then VG site IM pharmaceutical administration skill training to the intervention group using Hybrid Simulation Method and to the control group using low-fidelity simulator. Number, percentage, mean, standard deviation and Pearson's chi-square, t-Tests in Dependent and Nondependent Groups, One-Way ANOVA, McNemar, Cochran's Q-Test and Marginal Homogeneity test were used in evaluation of the data. In the study, mean post-test knowledge scores of the nurses in the intervention and control groups were found to be significantly (p<0.001) higher than their mean pre-test knowledge scores. No statistically significant difference was found in the knowledge scores when the two training methods were compared (p>0.05). Mean post-training VG site IM pharmaceutical administration skill evaluation scores of the nurses was calculated as 32.42±5.56 in the intervention group and as 27.86±4.46 in the control group, and mean skill evaluation scores of the nurses who received training by Hybrid Simulation method was found to be significantly (p<0.001) higher Mean satisfaction and self-confidence scores were calculated as 4.71±0.41 and 4.55±0.44, respectively, for the nurses in the intervention group, and as 4.46±0.62 and 4.27±0.66, respectively, for the nurses in the control group, and the difference was found to be statistically significant (p<0.001). In both intervention and control groups, the difference between the stages of change determined in the pre- and post-test measurements was found to be statistically significant (p<0.001). In line with the results of the study, Hybrid Simulation method is recommended to be used in the trainings planned for development of technical skills of the nurses.Keywords: Nursing training, Hybrid Simulation, Intramuscular Injection, İnSituSimulation, Skill Training with Simulation, Transtheoretical Model, ulusaVentrogluteal Site | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Hemşirelerin ventrogluteal bölgeye intramüsküler ilaç uygulama becerilerinin geliştirilmesinde hibrit simülasyon yönteminin etkinliğinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the effectiveness of hybrid simulation method in development of ventrogluteal site intramuscular pharmaceutical administration skills of nurses | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-22 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nurses | |
dc.subject.ytm | Administration-cutaneous | |
dc.subject.ytm | Drug administration routes | |
dc.subject.ytm | Simulation | |
dc.subject.ytm | Ventrogluteal site | |
dc.subject.ytm | Education-nursing | |
dc.subject.ytm | Hybrid method | |
dc.identifier.yokid | 10214728 | |
dc.publisher.institute | Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520884 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |