Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşak, Tülay
dc.contributor.authorSezgünsay, Emine
dc.date.accessioned2020-12-10T11:49:01Z
dc.date.available2020-12-10T11:49:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/267146
dc.description.abstractAraştırma, hemşirelik öğrencilerinin basınç yaralanması değerlendirme becerilerinin geliştirilmesinde yüksek gerçeklikli simülasyon yönteminin etkinliğini incelemek amacı ile yapılmış yarı deneysel bir araştırmadır.Araştırmanın örneklemini Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Hemşirelik Fakültesi'nde 4. sınıf öğrencisi olarak öğrenim gören ve 2018-2019 öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde `Klinik Simülasyon` dersini seçmeli olarak alan 73 öğrenci oluşturmuştur. Güz döneminde eğitim gören öğrenciler kontrol grubunu, yaz döneminde eğitim gören öğrenciler deney grubunu oluşturmuştur. Araştırmada deney grubundaki öğrencilerin basınç yaralanması değerlendirme beceri eğitimleri yüksek gerçeklikli simülasyon uygulamaları ile, kontrol grubundaki öğrencilerin eğitimleri ise düşük gerçeklikli simülasyon uygulamaları ile yapılmıştır. Simülasyon uygulamalarının ardından öğrencilere `Basınç Yaralanması Değerlendirmesine İlişkin Bilgi Testi`, `Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti ve Özgüven Ölçeği` ile `Simülasyon Tasarım Ölçeği` uygulanmıştır. Beceri performans değerlendirmesi laboratuvarda simülasyon uygulamaları ve araştırmacı gözetiminde klinikte gerçek hastalar ile yapılmıştır. Verilerin analizinde Shapiro Wilk testi, t Testi, Mann-Whitney U testi, Wilcoxon testi ve Kikare analizi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, deney grubunun basınç yaralanması değerlendirme laboratuvar ve klinik beceri performans puan ortalamaları, kontrol grubunun beceri puan ortalamalarından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur (p=0.001, p<0.001). Öğrenciler yüksek gerçeklikli simülasyon uygulamalarında mulaj kullanımının basınç yaralanması değerlendirmesini kolaylaştırdığını ifade etmişlerdir. Deney grubunda yer alan öğrencilerin `Simülasyon Tasarım Ölçeği` toplam madde puan ortalamalarının, kontrol grubuda yer alan öğrencilerin puan ortalamalarından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur (p=0.04, p=0.03). Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin basınç yaralanması değerlendirmesine ilişkin bilgi ön test ve son test puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı saptanmıştır (p=0.07, p=0.46). Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin `Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti ve Özgüven Ölçeği` toplam madde puan ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur (p=0.19). Araştırmanın sonuçları doğrultusunda hemşirelik öğrencilerinin basınç yaralanması değerlendirmesi eğitiminde yüksek gerçeklikli simülasyon uygulamalarının kullanılması önerilmektedir.
dc.description.abstractThe study is a quasi-experimental study to evaluate the effectiveness of knowledge and skill acquisition in the use of high-fidelity simulation in nursing education.The sample of the study consisted of 73 students who were studying as a 4th grade student at University of Health Sciences Gulhane Faculty of Nursing and who took `Clinical Simulation` course electively in the fall and spring semesters of 2018-2019 academic year. In the study, pressure injury assessment skill trainings of experimental group students were performed with high fidelity simulation and low fidelity simulation of control group students. After the simulation, `Pressure Injury Assessment Knowledge Test`, `Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scale` and `Simulation Design Scale` were applied to the students. Skill performance assessment was performed with simulation in the laboratory and real patients in the clinic under the supervision of the researcher. In the analysis of the data, Shapiro Wilk test, t test, Mann-Whitney U test, Wilcoxon test and chi-square analysis were used.According to the results of the study, there was no statistically significant difference between the pre-test and post-test mean scores of the students in the experimental and control groups regarding the pressure injury assessment (p = 0.07, p = 0.46). The difference between the total item scores of the `Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scale` in the experimental and control groups was not statistically significant (p = 0.19). `Simulation Design Scale` total item mean scores of the students in the experimental group were found to be statistically significantly higher than the mean scores of the students in the control group (p = 0.04, p = 0.03). The laboratory and clinical skill performance mean scores of the experimental group were a satistically significantly higher than mean scores of the control group (p = 0.001, p <0.001). In the feedback received from the students, it was stated that the use of moulage in high-fidelity simulation facilitated the assessment of pressure injury.As a results of the study, it is recommended that high fidelity simulation should be used in the pressure injury assessment training of nursing students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin basınç yaralanması değerlendirme becerilerinin geliştirilmesinde yüksek gerçeklikli simülasyon yönteminin etkinliğinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the effectiveness of high fidelity simulation method in the development of pressure injury evaluation skills of nursing students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-13
dc.contributor.departmentHemşirelik Esasları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmPressure ulcer
dc.subject.ytmSimulation method
dc.subject.ytmEducation-nursing
dc.identifier.yokid10294539
dc.publisher.instituteGülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585654
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineHemşirelik Esasları Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess