Show simple item record

dc.contributor.advisorCertel, Hüseyin
dc.contributor.authorKaya, Fuat
dc.date.accessioned2020-12-10T11:48:02Z
dc.date.available2020-12-10T11:48:02Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/266743
dc.description.abstractAnne-babaların çocuk yetiştirme hususunda karşılaştıkları sıkıntılarla,başaçıkma sürecinde kullanmış oldukları yollar problemlerinin üstesinden gelmeleriniolumlu ya da olumsuz olarak etkiler. Araştırmamızın konusunu, zihinsel engelli çocuksahibi ailelerde problem çözme ile dini başa çıkma arasındaki ilişki oluşturmaktadır. Buçerçevede araştırmada cinsiyet, yaş, eğitim ve gelir düzeyi, din eğitimi alıp almama,algılanan dindarlık düzeyi, eşle birlikte ya da ayrı yaşama, sahip olunan çocuk sayısı,çalışma durumu gibi değişkenler, engelli çocuk sahibi bireylerin problem çözmebecerileri ve dini başaçıkma tutumları üzerindeki etkileri incelenecektir.Araştırmamızda zihinsel engelli çocuklara sahip ailelerin problem çözmedüzeyini ölçmek için `Problem Çözme Envanteri`, dini başaçıkma düzeyini ölçmek içinde `Dini Başaçıkma Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma, 2011-2012 Eğitim-öğretim yılıbahar döneminde Denizli ili merkezin de öğrenim gören zihinsel engelli öğrencilerin,yaşları 19-65 arasında değişin anne-babaları üzerinde gerçekleştirilmiştir.Din eğitimi alma durumu hem olumlu hem olumsuz dini başaçıkma tarzlarınıetkileyen önemli bir faktördür. Din eğitimi hiç almayandan çok alanlara doğru gittikçeolumlu dini başaçıkma tutumları yükselmektedir. Din eğitimi almayanlar, olumsuz dinibaşaçıkma becerilerini diğerlerine göre daha fazla kullanmaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Problem çözme, dini başaçıkma, zihinsel engelli çocuklara sahip aile
dc.description.abstractParents coping with the problems encountered in child-rearing issues that theyhave used in the process of overcoming the problems of roads as positive or negativeeffects. The topic of our research is taken from the relationship between religiouscoping with problem solving in the family that has got mentally retarded child. Theeffects of some changeable; sexuality, age, education, level of income, taking or nottaking religion education, level of religiosity, being married or widow, number ofchildren, job condition are examinated carefully about the problem solving skill of themember that has got mentally retarded children and the manner of religious coping.In this research the parents that have got mentally retarded children is measuredthe level of problem solving `inventory of problem solving` for measuring religiouscoping `measure styles of religious coping` are used. İnvestigation is made on mentallyretarded student whose parents ages change between 19-65, educate in the centre ofDenizli in 2011-2012 spring term, academic year.Receive religious education both positive and negative religious coping stylesstatus is an important factor affecting. Never received religious education from the verypositive religious coping attitudes towards the areas are rising steadily. Who receivereligious education, negative religious coping skills more than others are using.Key Words: Problem solving, Religious Coping, Families with mentally retarded childrenen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleZihinsel engelli çocuklara sahip ailelerde problem çözme ve dini başaçıkma
dc.title.alternativeProblem solving and religious coping of families having mentally retarded children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmFamily problems
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmReligious psychology
dc.subject.ytmReligious coping
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.identifier.yokid10032934
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid369046
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess