Show simple item record

dc.contributor.advisorPeker, Murat
dc.contributor.authorKuş Serin, Gülbahar
dc.date.accessioned2020-12-02T09:44:36Z
dc.date.available2020-12-02T09:44:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26620
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, web ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamının ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum, kaygı ve motivasyonları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 48 (24'ü deney ve 24'ü kontrol) ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak üç ölçek kullanılmıştır. Elde edilen veriler ANCOVA (Korvaryans Analizi) kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonunda web ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında öğrenme yaşantısı geçiren öğrenciler ile yalnızca yüz yüze öğrenme yaşantısı geçiren öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları ile kaygı ölçeğinin alt faktörlerinden özgüven, alan bilgisi, sınav ve öğrenme kaynaklı kaygıları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Buna karşın, öğrencilerin motivasyonları ile kaygı ölçeğinin alt faktörlerinden olan tutum kaynaklı kaygılar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Web ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında yaşantı geçiren öğrencilerin motivasyonlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research was to examine the effect of web enhanced teaching activities on fifth grade students' attitudes, anxieties and motivations about Mathematics. Quasi-experimental model was utilized in the research. The experimental group was composed of 48 fifth grade students of two different groups (24 experimental group & 24 control group students). Three scales were used as data collection tool. The acquired data was analyzed by the help of ANCOVA (Covariance Analysis). In accordance with the research results, it was determined that there wasn't a significant difference between the attitudes of the students studying in the web enhanced learning environment and students having face to face learning experiences about Mathematics and the self-confidence, field information, test and learning based anxieties. After all, it was determined a signifact difference between students' motivations and attitude based anxiety which is a sub-factor of anxiety scale. It was determined that the motivation level of the students, that were experiencing web enhanced learning environment, was much higher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtüt çalışmalarında web ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamının öğrencilerin matematik dersine yönelik tutum, kaygı ve motivasyonlarına etkisi
dc.title.alternativeAt etude time the effect of web enhanced learning environment students' attitudes, anxiety and motivation of mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmEtude
dc.identifier.yokid10069764
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid391188


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess