Show simple item record

dc.contributor.advisorEroğlu, Ömer
dc.contributor.authorAkyüz, Mürsel
dc.date.accessioned2020-12-10T11:45:30Z
dc.date.available2020-12-10T11:45:30Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/266009
dc.description.abstractDeğişen tüketim kültürü ve tüketim toplumu ile beraber tüketim, insanların sadece fiziksel ihtiyaçlarını karşıladıkları bir süreç olmaktan çıkmıştır. Yeni tüketim toplumunda tüketiciler fiziksel ihtiyaçlarının yanında sosyal, kültürel ve psikolojik ihtiyaçlarını da belli başlı ürünleri ve hizmetleri tüketerek gidermeye çalışmaktadırlar. Çalışmada, tüketicilerin fiziksel olmayan ihtiyaçlarını gidermek için yaptıkları tüketimlerini anlatan gösteriş amaçlı tüketim ve sembolik tüketim araştırılmıştır. Bu tür tüketim şekilleri gençler arasında daha yaygın olduğundan genç tüketiciler incelenmiştir. Süleyman Demirel Üniversitesinde 437 öğrenci ile yapılan anket çalışması sonucunda elde edilen veriler kullanılmıştır. İstatistiki analizler SPSS programı yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; genç erkek tüketiciler, üst gelir grubundaki genç tüketiciler ve kendisini `üst kesim` olarak ifade eden genç tüketiciler gösteriş tüketimi eğilimi göstermektedirler. Genç kadın tüketicler, orta gelir grubundaki genç tüketicler ve kendisini üst kesim olarak nitelendiren genç tüketiciler ise sembolik tüketim eğilimi göstermektedirler.Anahtar sözcükler: Gösteriş Tüketimi, Sembolik Tüketim, Tüketici Davranışları
dc.description.abstractWith changing consumption culture and consumer society, consumption is no longer just a pricess that meets the people physical needs. İn the new consumption society consumers try to resolve social, cultural, and psychological needs by consuming the certain products and services besides the physical needs.In this study, conspicuous consumption and symbolic consumption were examined. These consumption kinds describes nonphysical consumption of consumers which is for fulfilling the their needs. This kind of consumption patterns are mostly common among the youngs, so in the study they will be examined. There was used survey data that was made face to face with 437 students of Süleyman Demirel University. Statistical analysis of this study was made by SPSS data analysis programme. Finally, obtained results show that young male consumers, young consumers in high income level, and young consumers which describe himself `upper section` show conspicuous consumption trends. Young female consumers, medium income level groups, and young consumers which describe himself `upper section` show symbolic consumption trends.Key Words: Conspicuous Consumption, Symbolic Consumption, Consumer Behavıouren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici davranışlarını etkileyen faktörler; gösteriş amaçlı tüketim eğilimi ve sembolik tüketim eğiliminin genç tüketiciler açısından değerlendirilmesi, SDÜ örneği
dc.title.alternativeFactors affecting the consumer behaviour; evaluation the tendency of conspicuous consumption and symbolic consumption for young consumers, sample of SDÜ
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumption habits
dc.subject.ytmConspicuous consumption
dc.subject.ytmSymbolic values
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmConsumption emotions
dc.identifier.yokid10084475
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid405797
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess