Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Aysun
dc.contributor.authorYaprak, Ümit
dc.date.accessioned2020-12-10T11:45:29Z
dc.date.available2020-12-10T11:45:29Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/266003
dc.description.abstractGünümüzdeki pazarlama anlayışı sürekli olarak yeni müşteriler elde etmekten ziyade, mevcut müşterilerle kurulan ilişkilerin devamını sağlamak ve bu ilişkiyi geliştirmek için çeşitli faaliyetlerin uygulandığı yeni bir paradigma olarak karşımıza çıkmaktadır. İlişkisel pazarlama süreci aşamalı bir deneyimdir. Bu deneyim süreci müşteri ilişkilerinin kurulması ile başlamaktadır. Ardından kurulan müşteri ilişkilerin devamının sağlanması ve geliştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin hazır giyim işletmeleri tarafından gerçekleştirilen ilişkisel pazarlama faaliyetlerine tüketicilerin ne gibi tepkiler verdiklerini belirlemek ve bu tür uygulamaların tüketiciler üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Hazırlanan tez üç bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölüm literatür taramasından, son bölüm alan araştırmasından meydana gelmektedir. Literatür bölümünde, ilişkisel pazarlama kavramına dair genel anlamda bir değerlendirme yapılmış, hazır giyim işletmelerinde uygulanan çeşitli ilişkisel pazarlama faaliyetlerinden söz edilmiş ve hazır giyim işletmeleri müşterilerinin bu tarz faaliyetlere karşı tutumları değerlendirilmiştir. Uygulama bölümünde tüketicilerin hazır giyim işletmelerine yönelik tutumları değerlendirilmiştir. İlk olarak ilişki kurma isteği ile özel ilgi beklentisi arasındaki ilişki değerlendirilmiş, ardından kurulan ilişkilerin katkısının risk alma ile olan bağlantısı açıklanmıştır. Yapılan çalışma sonucunda hazır giyim işletmelerinin yapmış olduğu ilişkisel pazarlama faaliyetlerinin hazır giyim müşterilerinin nezdinde önemi ortaya çıkarılmıştır.
dc.description.abstractToday's marketing approach is emerging as a new paradigm for the continuous implementation of various activities to maintain and improve relations with current customers, rather than acquire new customers. The process of relationship marketing is a gradual experience. This experience process begins with the establishment of customer relations. Subsequently, it is necessary to provide and develop the continuation of the customer relations. The purpose of this study is to determine how consumers have reacted to the various relationship marketing activities undertaken by apparel firms and to demonstrate the impact of such practices on consumers. The thesis is made up of three parts. The first two chapters made up of literature review, the last chapter made up of field survey. In the literature section, The concept of relationship marketing was made a general evaluation, various relationship marketing activities applied in apparel firms were mentioned and the attitudes of apparel firms' customers to such activities were evaluated. In the application section, consumers' attitudes towards apparel firms were evaluated. Firstly, The relationship between the desire to establish a relationship and the special interest expectant was assessed, and then the contribution of the established associations to the risk taking was explained. As a result of the study done, the importance of relationship marketing activities made by apparel firms in apparel customers has been revealed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin hazır giyim firmalarının ilişkisel pazarlama faaliyetlerine yönelik tutumları: İstanbul ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe attitudes of consumers to relationship marketing activities of appararel firms and an implementation in Istanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-24
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReady made wear enterprises
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmCustomer relationship
dc.subject.ytmCustomer relationships management
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmReady made clothing
dc.subject.ytmRelationship marketing
dc.subject.ytmIstanbul
dc.identifier.yokid10231026
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533709
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess