dc.contributor.advisor | Erdem, Ramazan | |
dc.contributor.author | Mücevher, Muhammet Hamdi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:45:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:45:18Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/265932 | |
dc.description.abstract | Toplumların kültürel bünyesi yıllar içerisinde birçok etken sebebiyle başkalaşım geçirmektedir. Siyasi, ekonomik, sosyal nedenler gibi pek çok etken tarafından belirlenen kuşaklar; yaşandığı dönemin insanlarının değerlerini, tutum ve davranışlarını, yaşam stillerini, iletişim ve etkileşimlerini, algı ve yargılarını değiştirmekte ve farklılaştırmaktadır. Farklılaşan bu değerler sebebiyle kuşaklar birbirleri ile iletişim ve etkileşim bozuklukları, anlaşmazlıklar ve çatışmalar yaşamakta, yaşanan bu tür sorunların çözülebilmesi içinse kuşakların birbirlerini anlamaları gerekmektedir.Bu çalışmada, üniversitede görevli X Kuşağı (1965-1980 arası doğanlar) akademisyenlerin, Y Kuşağı (1981-1995 arası doğanlar) öğrenci özellikleri ile ilgili ne tür algılara sahip olduklarının ve buna karşılık Y Kuşağı üniversite öğrencilerinin de, derslerine giren X Kuşağı akademisyenlerin kendileri ile olan etkileşimleri hakkında nasıl bir algı ve görüşe sahip olduklarının tespiti hedeflenmiştir. Bu amaçlar için veri aracı olarak, X Kuşağı akademisyenlere yapılan çalışma için Smith ve Smith (2005)'in `Öğretmenlerin Y Kuşağı Öğrenci Özellikleri Algıları Ölçeği` Isparta SDÜ İİBF'de görevli 68 akademisyene, Y Kuşağı öğrencilere yapılan çalışma için Wubbels ve Levy (1993)'nin `Öğretmen Etkileşim Ölçeği` yine aynı fakültede 2014-2015 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 6.766 öğrenciye uygulanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; X Kuşağı akademisyenler, Y Kuşağı öğrenci özellikleriyle ilgili genel olarak olumsuz bir algıya sahipken, alt boyutlardan öğrenme yeterliliklerini de olumsuz değerlendirmekte, bunun yanında öğrencilerin iş ve iletişim özelliklerine dair olumlu ya da olumsuz bir eğilim belirtmemektedirler. Buna karşılık Y Kuşağı öğrencilerin, X Kuşağı akademisyenlerin kendileri ile olan etkileşimlerine dair algıları ise genel olarak olumlu yöndedir ve öğrenciler, X Kuşağı akademisyenleri bir yandan lider, yardımsever/cana yakın, anlayışlı, kararlı, memnun olan ve uyarıcı olmayan kişiler olarak görürlerken diğer yandan sert olan ve özgürlükçü olmayan kişiler olarak görmektedirler.Anahtar Kelimeler: X Kuşağı, Y Kuşağı, Kuşak, Nesil, Jenerasyon, Akademisyen, Üniversite Öğrencisi, Eğitimde Kuşaklar, Algı, İletişim, Etkileşim. | |
dc.description.abstract | Cultural structure of society go through changes in time due to many reasons. Generations who are determined by a lot of factors such as politics, economics, social agents; change the values, behaviors and attitutes, morals, lifestyles, interactions and communication, perception of the peeople with whom they live. Due to these differences generations cannot understand each other and conflict with one another. In order to tackle these problems, generations should understand each other better.In this study, it has been aimed to identify what kind of perception `the generation X (born between 1965 and 1980)` have towards `the generation Y (born between 1981 and 1995)`. On the other hand, it has been aimed to determine what sort of perception `the generation Y` have towards `the generation X` who teach `the generation X`. For this aim as a means of data, for the study carried out for `the X generation`, `Teacher Perceptions of Generation Y Student Characteristics Scale` of Smith and Smith (2005) has been applied to 68 academicians working at SDÜ İİBF. For the study carried out for `the generation Y` students, the `Questionnaire on Teacher Interaction (QTI) scale` of Wubbels and Levy (1993) has been applied to 6.766 students who study at the same faculty in the years 2014-2015.According to the results of the study; while `the generation X` academicians have generally a negative perception about the properties of `the generation Y` students, they assess their learning proficiency from the subscale negatively, moreover they do not indicate a positive or negative tendency about the students' features of work and communication. In contrast, `the generation Y` students' perception about `the generation X` academics' interaction with themselves is generally positive and while students, on the one hand, see `the generation X` academics as leader, helpful/friendly, considerate, determined, content and nonstimulating person, on the other hand they see them as strict and nonliberal person.Keywords: Generation X, Generation Y, Generation, Academician, University Student, Generations in Education, Perception, Communication, Interaction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | X ve Y kuşağının birbirlerine karşı özellik ve etkileşim algıları: SDÜ örneği | |
dc.title.alternative | Characteristics ve i̇nteraction perceptions of X and Y generations against each other: SDÜ sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Teacher-student interaction | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Generation clash | |
dc.subject.ytm | Academic personnel | |
dc.subject.ytm | Academicians | |
dc.subject.ytm | Generation X | |
dc.subject.ytm | Generation Y | |
dc.subject.ytm | Interaction | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 10081599 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395826 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |