Show simple item record

dc.contributor.advisorGülova, Asena
dc.contributor.authorBaşalp, Afet Ayçe
dc.date.accessioned2020-12-10T11:44:58Z
dc.date.available2020-12-10T11:44:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/265787
dc.description.abstractİşletmeler uluslararası alanda günümüzde ve gelecekte rekabet edebilmek için yönetici geliştirme programlarına yatırım yapmaktadırlar. Böylelikle işletmeler yöneticilerini geliştirmek ve firma kârını arttırma anlamında diğer firmalar ile farklılık yaratacaklarını düşünmektedirler. Yöneticileri geliştirmek için kullanılan en önemli yöntem yönetici geliştirme programları olduğunu söylemek mümkündür. Yönetici geliştirme programlarının en önemli parçası yönetici yetkinliklerini geliştirmektir. Yönetici geliştirmenin özünde yönetici yetkinliği esas rol oynamaktadır. Yöneticinin yetkinliklerinin geliştirilmesi için gerekli olan çalışmalar; yöneticileri geliştirmeye yönelik verilen zorlayıcı yönetsel görevlerdir. Bunun yanı sıra yöneticilere verilecek olan görevler, gelişimsel özelliğe sahip yönetsel görevlere erişim, geri bildirim ve öğrenme odaklılıktır. Yapılan çalışmalarda yöneticilerin gelişmelerine yönelik verilen zorlayıcı görevlerin; öğrenme odaklılık, zorlu görevlere erişim, yönetici yetkinlikleri ve geri bildirim kavramları arasındaki ilişkilere bakıldığında yüksek düzeyde pozitif ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma, birbirlerinden bağımsız olarak ortaya çıkan söz konusu değişkenlerin yönetici yetkinlikleri üzerindeki etkisi ve ilişki düzeylerini araştırmaktır.Bu çalışmanın amacı; yönetici yetkinlikleri üzerinde etkili olabilecek hususların araştırılması ve bunların ülkemiz iş hayatında uygulamaya geçirilmesine katkı sağlamasıdır.Araştırmanın bulgularını kısaca özetlersek; literatürde 10 faktör ile ölçülebilen yöneticilere verilen zorlayıcı görevler kavramı bu çalışma ve diğer çalışmaların da desteği ile 5 faktör olarak ölçülebilir hale gelmiştir. Modelde yönetici yetkinliklerinin 3 faktör ile analiz edilebileceği sonucuna varılmıştır. Bunların yanı sıra kavramsal model test edildiğinde yöneticilere verilen zorlayıcı görevlerin yönetici yetkinliklerini geliştiren güçlü pozitif bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Geri bildirim almanın ve gelişimsel özelliğe sahip yönetsel görevlere erişimin yönetici yetkinliklerini geliştirdiği bulgusuna rastlanmıştır. Öğrenme odaklılığı güçlü yöneticilerin yönetici yetkinliklerini geliştirmede diğer yöneticilere göre daha başarılı olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractBusinesses are investing in executive development programs to compete internationally presently and in the future. In this way, the businesses think that they will make a difference with other firms in terms of developing their managers and increasing their profits.It is possible to say that the most important method used to develop managers is executive development programs. The primary part of executive development programs is to develop executive competencies. At the core of executive development, executive competence plays a major role. The work required to improve the manager's competencies; These are challenging managerial tasks to develop managers.In the studies carried out, it was stated that the challenging tasks given to the development of the managers were; There was a high positive relationship between learning orientation, access to highly developmental managerial assignments, managerial competencies and feedback. The aim of this study is to investigate the effect and relationship levels of these variables independently on managerial competenciesThe purpose of this study is; It is considered that it is important to investigate issues that may have an impact on executive competencies and to implement these in business life in our country.To summarize the findings of the research briefly; The concept of coercive tasks given to managers who can be measured by 10 factors in the literature has become measurable as 5 factors with the support of this study and other studies. It was concluded that the managerial competencies of the model could be analyzed with 3 factors. In addition, when the conceptual model was tested, it was found that the challenging tasks given to the managers had a strong positive effect on improving the managerial competencies.It was found that feedback and access to managerial tasks with developmental features improved executive competencies. It has been determined that the power of the managers who are focused on learning are more successful than other managers in developing their managerial competencies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetici yetkinliklerinin geliştirilmesinde zorlu görevler ve erişimi ile öğrenme odaklılık ve geri bildirimin rolü
dc.title.alternativeThe role of goal orientation and feedback with developmental challenge and access in developing managerial competencies
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-04-16
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.subject.ytmHigh level managers
dc.subject.ytmCompetence
dc.subject.ytmManagerial competencies
dc.subject.ytmSelf-development
dc.subject.ytmDifficulty
dc.subject.ytmLearning orientation
dc.subject.ytmTask-based instruction
dc.subject.ytmTasks
dc.identifier.yokid10223883
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536925
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess