Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Hande
dc.contributor.authorPalta, Sevgi
dc.date.accessioned2020-12-10T11:44:51Z
dc.date.available2020-12-10T11:44:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/265732
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada kendine bir yer edinmeye çalışan Türkiye son yıllarda girişimciliğin önemini kavramaya başlamış ve girişimciliğin yaygınlaşması için çalışmalar yapmaktadır. Bu çalışmaların en hızlı ve etkin biçimde yönlendirilebilmesi için ilk adımın var olan Türkiye'deki durumun ortaya konulması gerekmektedir. Tez kapsamında derlenen ulusal ve uluslararası araştırmalar ve istatistikler ışığında Türkiye' nin girişimcilik potansiyeli ve bu potansiyelin kullanılmasını engelleyen sebepler değerlendirilmiştir. Yapılan araştırmalar Türkiye' nin girişimcilik potansiyelinin kendi içinde ve dünya ülkelerine göre önemli bir düzeyde olduğu göstermektedir. Ancak bireysel, ve kültürel çevresel nedenlerle ortaya çıkan sorunlar girişimcilerin harekete geçmesini durdurarak ya da yavaşlatarak Türkiye' nin sahip olduğu girişimcilik potansiyelinin açığa çıkmasını engellemektedir. Bu araştırmanın amacı, girişimcilik ve girişimcilik niyeti konusunda yapılan araştırmaları inceleyerek Türkiye'deki girişimcilik niyetine bireysel, kültürel ve çevresel faktörlerin etkisi üzerinden genel durumu değerlendirerek eksiklerin belirlenmesini sağlamak ve bu bağlamda yön gösterecek bir çalışmayı ortaya koymaktır.Girişimcilik potansiyelinin kullanılmasının ilk adımı girişimcilik niyetinin oluşturulması ve harekete geçirilmesidir. Ancak yapılan araştırmalar Türk toplumunda girişimciliğin kavram olarak tam olarak bilinmediğini, öneminin tam olarak kavranamadığını, girişimcilik kültürünün, politikalarının ve teşviklerinin girişimcilik niyetini oluşturmada yetersiz kaldığını ortaya koymaktadır. Anahtar Kelimeler: Girişimcilik Niyeti, Bireysel Faktörler, Kültürel Faktörler, Çevresel Faktörler, Türkiye.
dc.description.abstractA place for itself in the globalized world, Turkey has begun to acquire a working understanding of the importance of entrepreneurship in recent years and is working to spread entrepreneurship. These studies are the first step is to quickly and effectively directed the state should be introduced in Turkey. National and international research thesis and in the light of the statistics compiled within Turkey's entrepreneurial potential and the reasons that prevent the use of this potential has been evaluated. The research in Turkey's own entrepreneurial potential and shows that there is a significant level by world countries. However, an individual is prevented by stopping the action of the cultural and environmental reasons, the problems are entrepreneurs or slowing the exposure of Turkey that have entrepreneurial potential.The first step in utilizing the potential of entrepreneurship is the creation and mobilization of entrepreneurial intent. However, researches reveal that the concept of entrepreneurship in Turkish society is not fully understood, its importance cannot be fully understood, and that the entrepreneurship culture, policies and incentives are insufficient to form the intention of entrepreneurship.The purpose of this research by examining research conducted in entrepreneurship and entrepreneurial intentions of individual entrepreneurial intent in Turkey is to ensure cultural and identification of missing assessing the overall situation on the effect of environmental factors and reveals a study to show the direction in this regard.Keywords: Intent Entrepreneurship, Personal Factors, Cultural Factors, Environmental Factors, Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBireysel, kültürel ve çevresel faktörlerin girişimcilik niyetine etkisi
dc.title.alternativeThe impact of individual, cultural and environmental factors on entrepreneurship intention
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10238293
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603593
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess