İşbirlikli dijital hikaye anlatımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma ve sosyal duygusal öğrenme becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Atman Uslu, Nilüfer | |
dc.contributor.author | Uslu, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:44:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:44:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/265634 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, işbirlikli dijital hikaye anlatımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma ve sosyal duygusal öğrenme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada, yarı deneysel desenlerden, ön-test / son-test kontrol gruplu deney modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Manisa ili Alaşehir ilçesinde bulunan bir devlet ilkokulunun 4. sınıfında öğrenim gören, 30'u deney, 30'u kontrol grubu olmak üzere 60 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma 2017-2018 Eğitim–Öğretim yılında gerçekleştirilmiş, uygulama süreci 11 hafta sürmüştür. Uygulama aşamasında, deney grubundaki öğrenciler işbirlikli dijital hikaye hazırlamıştır. Öğrencilere ön-test ve son-test olarak Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin serbest yazı çalışmaları Yaratıcı Yazma Dereceli Puanlama Anahtarı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde bağımlı gruplar için t-testi, bağımsız gruplar için t-testi ve tek faktörlü ANCOVA analizi kullanılmıştır.Verilerin analizi sonucunda, deney ve kontrol gruplarının her ikisinde de yaratıcı yazma ve sosyal duygusal öğrenme becerilerine ilişkin ön-test ve son-test puanları arasında anlamlı bir gelişme olduğu ortaya konulmuştur. Deney ve kontrol grupları arasında yaratıcı yazma becerilerine ilişkin ön-test puanları kontrol altına alındığında son-test puanları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık olduğu ve bu sonucun orta düzeyde bir etki gösterdiği görülmüştür. Sosyal duygusal öğrenme becerileri için deney ve kontrol grupları arasında, ön-test puanları kontrol altına alındığında son-test puanları arasında anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak, işbirlikli dijital hikaye hazırlamanın yaratıcı yazma becerilerini anlamlı bir şekilde arttırdığı, sosyal duygusal öğrenme becerilerini ise anlamlı bir şekilde arttırmadığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of collaborative digital storytelling on creative writing and social emotional learning skills of 4th grade students. In the research, experimental model with pre-test / post-test control group design was used. The study group consisted of 60 students, 30 of whom were experimental and 30 of whom were in control, in the 4th grade of a state primary school in Alaşehir district of Manisa province. The research was carried out in the 2017-2018 academic year and the implementation process took 11 weeks. During the implementation phase, the students in the experimental group prepared a collaborative digital story. Social Emotional Learning Skills Scale was applied to the students as pre-test and post-test. In addition, students' free writing studies were evaluated with the Creative Writing Grade Scoring Key. In the analysis of the data, t-test for dependent groups, t-test for independent groups and single-factor ANCOVA analysis were used.As a result of the data analysis, it was revealed that there was a significant improvement between pre-test and post-test scores of creative writing and social emotional learning skills in both experimental and control groups. When the pre-test scores of creative writing skills were taken under control between the experimental and control groups, there was a significant difference between the post-test scores in favor of the experimental group and this result showed a moderate effect. When the pre-test scores were taken under control, it was concluded that there was no significant difference between the post-test scores between the experimental and control groups for social emotional learning skills. As a result, it was seen that collaborative digital story preparation increased creative writing skills and did not affect social emotional learning skills. As a result, it was seen that collaborative digital story writing significantly increased creative writing skills and did not significantly increase social emotional learning skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşbirlikli dijital hikaye anlatımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma ve sosyal duygusal öğrenme becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of collaborative digital storytelling on creative writing and social emotional learning skills of primary school 4th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-08 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Creative writing | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Digital story | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Emotional learning | |
dc.subject.ytm | Social learning | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Achievement in learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.identifier.yokid | 10246297 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 557640 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |