Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzekes, Serhat
dc.contributor.authorEyüp, Merve
dc.date.accessioned2020-12-10T11:44:23Z
dc.date.available2020-12-10T11:44:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/265567
dc.description.abstractBu çalışma acil servis ve yoğun bakımda çalışan hemşirelerin adli vakalara yaklaşımlarını eğitim düzeyleriyle karşılaştırmak amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini özel bir sağlık kurumunun İstanbul Avrupa yakasındaki izin alınan hastanelerinin acil servis ve yoğun bakım hemşireleri oluşturmaktadır. Örneklemi ise bu hemşirelerden ulaşılabilen, çalışmayı kabul eden ve anket formunu tam olarak dolduran 104 hemşire oluşturmaktadır. Araştırma verileri 01.01.2018-01.06.2018 tarihleri arasında, hemşirelerin sosyodemografik özelliklerini ve adli vakalara yaklaşımla ilgili bilgi durumlarını incelemek amacıyla literatür çerçevesinde oluşturulan soru formu ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, Pearson Ki-Kare ve Fisher Exact testi kullanılmıştır. Çalışmada hemşirelerin %70,2'sinin adli hemşireliğin tanımını, %61,5'inin delilleri saklamak için kilitli dolabı, %86,5'inin hastaya ilk müdahalede kullanılan pansuman materyallerini delil olarak saklamayı, %75'inin adli vaka olup hastanede ex olan hastanın exitus bakımını bilmediği saptanmıştır. Eğitim düzeyleri arasında, delil teslim zincirini bilme, adli vakanın el ve tırnak altlarındaki delilleri korumayı bilme ve adli vakanın kan ve vücut sıvılarıyla lekelenmiş kıyafetlerini uygun şekilde çıkarıp muhafaza etme durumları bakımından istatistiksel olarak anlamlı farklar olduğu belirlendi (p<0,05). Hizmet içi eğitimler arasında, delilleri saklamak için kilitli dolabı bilme, adli olgudan kan örneği almadan önce dokuyu ne ile temizleyeceğini bilme durumları bakımından istatistiksel olarak ileri derece anlamlı fark olduğu belirlendi (p<0,01).Sonuç olarak, hemşirelerin adli vakaları tanıma, adli kanıtların toplanması ve muhafaza edilmesi konularında bilgi eksikliklerinin olduğu tespit edilmiştir. Adli vakalara yaklaşım konusunda eğitim almanın, delillerin toplanıp muhafaza edilmesi konularında etkili olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis study was carried out as a descriptive study in order to compare the approaches of nurses, who are working in emergency services and intensive care units, to the forensic cases. The population of the study is composed of nurses in emergency and intensive care services of a private health institution. The sample consists of 104 nurses who can be reached, accept the study and fill the questionnaire completely. The research data was collected between 01.01.2018 and 01.06.2018, with the questionnaire formed within the framework of the literature in order to examine the sociodemographic characteristics of nurses and their information about the approach to forensic cases. In the evaluation of the data, the descriptive statistical methods, Pearson Chi-Square and Fisher Exact test were used.In the study, it was determined that 70.2% of the nurses don't know the definition of forensic nursing, 61.5% don't know the locker is needed to keep the evidence, 86.5% don't know to keep the dressing materials used in the first intervention as evidence, 75% don't know the exitus care of a forensic case patient who died in the hospital. It was determined that there was a statistically significant difference between the education levels on the topics of the evidence chain knowledge, the ability of the forensic case to protect the evidence under the hands and fingernails, and the status of the forensic case with the proper removal of blood and body fluids and stained clothing. (p<0.05). There was a statistically significant difference between the in-service trainings in terms of knowing how to clean the tissue before taking the blood sample from the forensic case, knowing the locker cabinet for storing evidence (p <0.01). As the result, it was determined that nurses had lack of needed information in the recognition of forensic cases, collection and maintenance of forensic evidence. Training on approach to forensic cases has been found to be effective in collecting and preserving evidence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAdli Tıptr_TR
dc.subjectForensic Medicineen_US
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleAcil servis ve yoğun bakım hemşirelerinde adli vakaya yaklaşımın eğitim düzeyleriyle karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of forensic case approaches in emergency and intensive care nurses depending on education levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-28
dc.contributor.departmentAdli Bilimler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmergency service
dc.subject.ytmEmergency service-hospital
dc.subject.ytmIntensive care
dc.subject.ytmIntensive care units
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmNursing services
dc.subject.ytmForensic nursing
dc.subject.ytmForensic applications
dc.subject.ytmEducation level
dc.identifier.yokid10227726
dc.publisher.instituteBağımlılık ve Adli Bilimler Enstitü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542169
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess