dc.contributor.advisor | Certel, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Yakut, Selahattin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:43:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:43:02Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/265080 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin yabancılaşma, yalnızlık ve dindarlık düzeyleri üzerinde 'cinsiyet, yaş, kıdem, görev yapılan okul türü, medeni durum (evlilik / bekârlık), branş, hayatın en uzun süresinin yaşandığı yerleşim birimi, çocuk sahibi olma durumu, okul ortamından memnuniyet düzeyi, kişisel dindarlık algısı, televizyon / internet / cep telefonu vb. iletişim-haberleşme araçlarıyla meşguliyet düzeyi, kişisel gelişim (kurs, seminer, kitap okuma, spor vb) etkinliklerine zaman ayırma düzeyi' değişkenlerinin etkisini ve yabancılaşma / yalnızlık / dindarlık arasında nötr, pozitif ve negatif yönlü ilişkileri / farklılıkları bilimsel olarak anlamayı amaçlamaktadır.Araştırma sonucunda; Yabancılaşma durumuna göre: Örneklemin cinsiyet değişkeninde anlamsızlık ve yalıtılmışlık alt boyutlarında erkek öğretmenler lehine ve okul ortamından memnuniyet durumu değişkeni açısından okul ortamından memnun olmayan öğretmenler lehine istatistiksel olarak farkın anlamlı olduğu; örneklemin yaş, kıdem, medeni durum, branş, okul türü, çocuk sahibi olma durumu, televizyon / internet / cep telefonu vb. iletişim araçlarıyla meşguliyet durumu, kişisel gelişim etkinliklerine (kurs, kitap okuma, spor vb.) zaman ayırma durumu, kişisel dindarlık algısı, hayatının en uzun süresinin geçtiği yerleşim yeri değişkenlerine göre ise farkın / ilişkinin anlamlı düzeyde olmadığı tespit edilmiştir.Yalnızlık durumuna göre: Örneklemin cinsiyet değişkeninde erkek öğretmenler lehine, okul ortamından memnuniyet derecesinde `hiç memnun değilim` düşüncesinde olan öğretmenler lehine, kıdem değişkeninde 21 + yıl kıdeme sahip öğretmenler lehine, yaş değişkenine göre 50-59 yaş aralığında olan öğretmenler lehine istatistiksel olarak farkın/ilişkinin anlamlı düzeyde yüksek olduğu; televizyon / internet / cep telefonu vb. iletişim araçlarıyla meşguliyet durumu değişkenine göre ise meşguliyet derecesini `1 saat` olarak işaretleyen öğretmenler üzerinde istatistiksel ilişkinin negatif yönde anlamlı olduğu; örneklemin medeni durum, alan (branş), okul türü, çocuk sahibi olma durumu, kişisel gelişim etkinliklerine (kurs, kitap okuma, spor vb.) zaman ayırma durumu, kişisel dindarlık algısı durumu, hayatının en uzun süresinin geçtiği yerleşim birimi değişkenlerindeki farklılığın/ilişkinin ise anlamlı düzeyde olmadığı görülmüştür.Motivasyonel dindarlık durumuna göre ise: Örneklemin cinsiyet değişkeninde erkek öğretmenler lehine ve kişisel dindarlık algısı değişkenine göre kendisini dindar olarak ifade eden öğretmenler lehine istatistiksel farkın/ilişkinin anlamlı düzeyde olduğu; örneklemin yaş, kıdem, medeni durum, branş, okul türü, çocuk sahibi olma durumu, okul ortamından memnuniyet, televizyon / internet / cep telefonu vb. iletişim araçlarıyla meşguliyet, kişisel gelişim etkinliklerine (kurs, kitap okuma, spor vb.) zaman ayırma durumu, hayatının en uzun süresinin geçtiği yerleşim birimi değişkenlerinde anlamlı bir fark / ilişki olmadığı tespit edilmiştir.Ayrıca örneklemin yabancılaşma - yalnızlık düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı; örneklemin yabancılaşma - dindarlık düzeyleri arasında ve yalnızlık- dindarlık düzeyleri arasında ise negatif yönlü anlamlı ilişkinin olduğu sonuçları da elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yabancılaşma, Yalnızlık, Din, Dindarlık, Eğitim, Öğretmen, Anlam Arayışı, Varoluş. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to understand the effect of gender, age, seniority, school type of serving, martial status (marriage/celibacy), branch, settlement living the most time period, having child situation, satisfaction level of school environment, subjective religiousness perception, occupation level with communication devices such as television/internet/mobile phone etc., time allocation level for personal development activities such as course, seminar, reading book, sport etc. on alienation, loneliness and religiousness, besides, find neutral, positive, negative directional differences and relationships between alienation, loneliness and religiousness. Result of research; As Alienation scale: It was established that relationship is significant in terms of satisfaction level of school environment, there is no significant level difference / relationship in terms of gender, age, seniority, school type of serving, marital status (marriage/celibacy), branch, settlement living the most time period, having child situation, personal religiousness perception, occupation level with communication devices such as television/internet/mobile phone etc., time allocation level for personal development activities such as course, seminar, reading book, sport etc.As Loneliness scale: Significant difference/relationship was high in favor of male teachers at gender variable, in favor of teachers having 'not pleased' opinion at satisfaction degree of school environment, in favor of teachers having 21 + years seniority at seniority variable, in favor of teachers between 50-59 age range at age variable; statistical relationship was significant at negative direction in favor of teachers who marked occupation degree as '1 hour' with communication devices such as television / internet / mobile phone etc. at occupation communication devices variable. There is no significant level difference/relationship in terms of school type of serving, marital status (marriage/celibacy), branch, settlement living the most time period, having child situation, personal religiousness perception, time allocation level for personal development activities such as course, seminar, reading book, sport etc.As Motivational religiousness scale: It was established that relationship is significant in terms of gender and personal religiousness perception, there is no significant level difference/relationship in terms of age, seniority, school type of serving, marital status (marriage/celibacy), branch, settlement living the most time period, having child situation, satisfaction level of school environment, occupation level with communication devices such as television/internet/mobile phone etc, time allocation level for personal development activities such as course, seminar, reading book, sport etc.Keywords: Alienation, Loneliness, Religion, Religiousness, Education,Teacher, Quest for Meaning, Existence | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Öğretmenlerde yabancılaşma, yalnızlık ve dindarlık ilişkisi: Polatlı örneği | |
dc.title.alternative | Relationship of alienation, loneliness and religiousness in teacher: Polatlı sample | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Alienation | |
dc.subject.ytm | Loneliness | |
dc.subject.ytm | Religiousness | |
dc.subject.ytm | Ankara-Polatlı | |
dc.subject.ytm | Search for meaning | |
dc.identifier.yokid | 10134357 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 453233 | |
dc.description.pages | 239 | |
dc.publisher.discipline | Din Psikolojisi Bilim Dalı | |