Show simple item record

dc.contributor.advisorGençler, Funda Fatma
dc.contributor.authorKurutaç, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-10T11:43:01Z
dc.date.available2020-12-10T11:43:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/265054
dc.description.abstractDünyadaki teknolojik değişimler ve gelişimler sonucunda mobil iletişim sektörü çağımızın en önemli sektörlerinden biri olmuştur. Mobil iletişim sektöründeki gelişmeler pazarda faaliyet gösteren GSM operatörleri arasında da rekabet unsurunu üst sıralara taşımıştır. Oluşan rekabetin belirleyici noktası ise operatörlerin sahip olduğu müşterileri sayısı ile doğrudan ilgilidir. GSM operatörleri için müşterilerini elde tutmak ve marka sadakati oluşturmak en önemli amaçlar arasında üst sıradadır.Bu çalışmada marka, marka sadakati, marka sadakati bileşenleri, GSM ile ilgili konularda ayrıntılı olarak teorik bilgilere yer verilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise Türkiye'de faaliyet gösteren üç GSM operatörünün İzmir İli Satış Yöneticileri ile yüz yüze görüşme gerçekleştirilmiş olup marka sadakati satış yöneticileri gözünden incelenmiştir.Marka sadakatinin satış yöneticileri gözünden değerlendirilmesine yönelik bu araştırmanın örneklemi, Türkiye'nin en büyük illerinden biri olan İzmir İli olarak alınmıştır ve üç operatörün İzmir İli Satış Yöneticileri ile görüşülmüştür. Araştırmada Nitel araştırma yöntemlerinden en yaygın kullanım alanına sahip olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Toplanan veriler sonuçlandırılmış ve derlenerek düzenlenmiştir.Gerçekleştirilen görüşmeler değerlendirildiğinde marka sadakatinin işletmeler arz ettiği önemin yüksek olduğu, GSM operatörlerinin müşteri kaybını en aza indirmek ve marka sadakati oluşturmak için çalışmalarını sürekli çeşitlendirdikleri tespit edilmiştir. her üç operatör içinde marka sadakat programlarının etkin bir şekilde uygulandığı görülmüştür. Marka sadakatini etkileyen faktörler bazında operatörlerin uyguladıkları marka sadakati oluşturma stratejilerine göre birbirlerinden farklı kavramlar üzerinde yoğunlaştıkları görülmüştür. Operatörlerin uyguladıkları marka sadakat programlarıyla her geçen gün yenilik ve farklılık oluşturma hedefinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Marka, Marka Sadakati, GSM.
dc.description.abstractAccording to the technological changes and developments in the world, the mobile communication sector has become one of the most important sectors of our era. Developments in the mobile communication sector have also elevated the competition among the GSM operators operating in the market. The decisive point of the competition is directly related to the number of customers owned by the operators. For GSM operators, keeping customers and creating brand loyalty are the most important goals.In this study, detailed information about brand, brand loyalty, brand loyalty components, GSM related issues are given. In the last part of the study with three GSM operators of Izmir Province Sales Managers operating in Turkey have been carried out face to face interviews were examined through the view of brand loyalty, sales managers.The sample of this research to assess sales managers through the views of brand loyalty, which is taken as the three Sales Managers operators were interviewed in Izmir Province. In the research, interview technique which has the most common use of qualitative research methods has been used. The collected data is finalized and compiled.When the interviews are evaluated, it has been determined that the importance of brand loyalty is high in enterprises, and that GSM operators constantly diversify their efforts to minimize customer loss and create brand loyalty. It was observed that brand loyalty programs were effectively implemented in all three operators. Based on the factors that affect brand loyalty, it is seen that the operators focus on different concepts according to their brand loyalty strategies. It has been concluded that operators are aiming to create innovation and difference with brand loyalty programs.Keywords: Brand, Brand Loyalty, GSMen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSatış yöneticileri gözünden marka sadakati ve İzmir ili GSM sektörü örneği
dc.title.alternativeBrand loyalty and İzmir province from sales managers views GSM sector examples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSale
dc.subject.ytmSales management
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmIzmir
dc.subject.ytmGSM sector
dc.identifier.yokid10245066
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549074
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess