Show simple item record

dc.contributor.advisorSofyalıoğlu, Çiğdem
dc.contributor.authorBozkurt, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-10T11:42:45Z
dc.date.available2020-12-10T11:42:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264967
dc.description.abstractİşletmeler, hızla artan yoğun küresel rekabete ayak uydurabilmek için sürekli yeni iş modelleri, teknolojileri ve yönetim stratejileri uygulamak zorundadır. İş süreçlerinin yönetimi ile ilgilenen çağdaş yaklaşımlardan bir olan süreç yönetimi, örgütsel süreçlerin tanımlanması, analizi, sürekli iyileştirilmesi, yürütülmesi, ölçülmesi, izlenmesi ve analizine odaklanan bütünsel bir örgütsel yönetim uygulaması olarak tanımlanmaktadır. Buna rağmen pratikte iş süreçlerinin iyileştirilmesi kolay değildir. Bu nedenle iş süreçlerinde mükemmellik arayışında olan işletmelere yardımcı olmak amacı ile süreç yönetimi olgunluk modelleri geliştirilmiştir. Süreç yönetimi olgunluk modelleri, işletmelerin süreç veya süreç yönetimi olgunluklarını değerlendirmek için kullandıkları bir dizi kriter veya standart olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmada, bisiklet sektöründe faaliyet gösteren bir işletmenin süreç ve süreç yönetimi olgunluğu, Hammer tarafından geliştirilen `Süreç ve İşletme Olgunluk Modeli` aracılığı ile değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonuçlarına göre iyileştirilmesi gereken kabiliyet alanları belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn order to sustain a competitive advantage and face the rapidly increasing global competition, companies must continuously implement best practice management principles, strategies and technologies. One of the contemporary fields dealing with the management of business processes is business process management which is defined as a holistic organizational management practice, which is focused on the identification, definition, analysis, continuous improvement, execution, measurement, monitoring and analysis of organizational business processes. However, in practice, improving business processes is challenging. Therefore, business process maturity models have been developed to assist organizations in their search for business process excellence. Business process maturity models are a set of criteria or standards that are used by organization and business owners to assess the level of their process or process management efficiency and compliance. In this research, process and process management maturity level of an organization located in Turkey was assessed with `Process and Enterprise Maturity Model` which is developed by Hammer. According to the evaluation results capability areas were determined to improve.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSüreç yönetimi olgunluk modelleri: Bisiklet sektöründe bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness processes
dc.identifier.yokid10237690
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid578041
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess