Show simple item record

dc.contributor.advisorTümtürk, Ayça
dc.contributor.authorCandan, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T11:42:30Z
dc.date.available2020-12-10T11:42:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264857
dc.description.abstractGünümüzde bireylerin ve toplumların sorunlarının çözümü noktasında gerçekleştirilen sosyal ve toplumsal proje ve çalışmalarda giderek daha belirgin olarak görülen sosyal pazarlama uygulamaları sürdürülebilir olumlu davranış değişiklikleri yaratarak etkili ve kalıcı bir çözüm yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bireylerin ve toplumun menfaati doğrultusunda sosyal proje ve çalışmalar gerçekleştirenlerden bir tanesi olan kâr amaçsız örgütlerde daha etkili ve başarılı çalışmalar ile sorunlar karşısında kalıcı çözümler üretebilmek için çalışmalarını sosyal pazarlama uygulamaları ile bütünleştirmektedir.Bu tezin amacı kâr amaçsız bir örgütün bireylerin ve toplumun sorunlarına yönelik gerçekleştirdiği çalışmalara sosyal pazarlama uygulamalarını nasıl adapte ettiğini, bu uygulamalardan yeterince yararlanıp yararlanmadığını, uygulamaların çalışmalara olan katkısını incelemektir. Bu tez teori ve uygulama olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teori kısmında araştırmanın temelini oluşturan sosyal pazarlama kavramı ve içeriği, kâr amaçsız örgütler, kâr amaçsız örgütlerde sosyal pazarlama ve kâr amaçsız örgütlerde kadınlara yönelik sosyal pazarlama faaliyetleri kavramları detaylı bir şekilde ele alınarak incelenmiştir. Uygulama kısmında ise Manisa Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi Kadın Meclisi Başkanı ile yüz yüze derinlemesine görüşme gerçekleştirilerek veriler toplanmış ve sonrasında analiz bulguları tartışılmıştır. Gerçekleştirilen görüşmede elde edilen bulgular neticesinde sosyal pazarlama uygulamalarının kâr amaçsız örgütün çalışmalarını daha etkili ve başarılı kıldığı tespit edilmiştir. Genel olarak çalışmaların her aşamasında sosyal pazarlama uygulamalarından yararlanıldığı gözlemlenmekle birlikte bazı sosyal pazarlama uygulamalarının çalışmalara yeterince dahil edilemediği ve eksikliklerin olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractToday, social marketing practices, which are seen in social projects and studies that are carried out at the point of solving the problems of individuals and societies, create sustainable positive behavior changes and emerge as an effective and permanent solution method. One of those who carry out of social projects and studies in the interest of individual and society is non-profit organizations. It is now integrating its activities with social marketing applications in order to produce permanent solutions in the face of problems with more effective and successful works in these organization.The aim of this thesis is to study how the non profit organisations adapt their researches rekated to the problems of individuals and socity to their social marketinf applications, whether they are benefitted from these applications and the contribution of these applications to researches.This thesis consist of theory and practice. In theory part, social marketing term and context, underpining the basic of the research, were investigated in detail in terms of non-profit organizations, social marketing in non-profit organizations, and social marketing facilities in other organizations towards women. In the practice part, the data were collected via in depth interview with Manisa Metropolitan Municipality City Council the President of Women Parliament. According to the from information gathered from the meeting, it is discovered that social marketing applications make the researches of non profit organisations more effective and succesful. Each part of the activities social marketing applications are used in general but these applications are not involved enough in activities and there are some inadequences in these applications.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal pazarlama ve kâr amaçsız örgütlerde gerçekleştirilen sosyal pazarlama faaliyetleri: Manisa Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi Kadın Meclisi örneği
dc.title.alternativeSocial marketing activities and social marketing in non-profit organizations: Manisa Metropolitan Municipality City Council Women Parliament example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-02
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmSocial marketing
dc.subject.ytmNon-profit organizations
dc.subject.ytmManisa
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmManisa Metropolitan Municipality City Council Women Parliament
dc.identifier.yokid10257241
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559847
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess