Özel öğrenme güçlüğü olan ilkokul çağındaki çocuklarda artikülasyonun ve Stroop test TBAG formu sonuçlarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Müjdeci, Banu | |
dc.contributor.author | Çimen, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:42:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:42:08Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-05-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264712 | |
dc.description.abstract | `ÖÖG` konuşma, okuma, yazma ve öğrenme alanında ortaya çıkan farklı sebeplere bağlı güçlükler olarak ifade edilir. ÖÖG'li çocuklarda, görsel algı problemleri, sözel konuları zor anlama ve konuşmada zorluk çekme gibi dile ait problemler ile kavrama bozukluklarını içeren bilişsel problemler görülmektedir. , 7-11 yaş arasındaki ÖÖG'li çocuklarda artikülasyon becerileri ve Stroop TBAG Form performanslarının değerlendirilmesidir. Çalışmaya dahil edilen 7-12 yaş aralığındaki 100 ÖÖG'li çocuk yaşa göre 5 gruba ayrıldı (7 yaş 1 ay- 8 yaş; 8 yaş 1 ay - 9 yaş; 9 yaş 1 ay - 10yaş; 10 yaş 1 ay - 11yaş; 11 yaş 1 ay - 12 yaş). Her gruba 20 çocuk dahil edildi. Tüm çocuklara Stroop TBAG Form ve AAT uygulandı. Tüm yaş gruplarında ÖÖG'li çocuklarda artikülasyon becerileri açısından gerilik saptandı. Artikülasyon problemlerinin 7 yaş çocuklarında 11 yaş çocuklarına göre daha fazla olduğu görüldü. Stroop TBAG form ile 5. bölümü tamamlama süresinin 11 yaş öğrencilerinde 7 yaşa göre daha az olduğu saptandı. Ayrıca, Stroop TBAG form ile yapılan hata ve düzeltmeler anlamında, 7 yaş ÖÖG'li çocukların 11 yaşa göre daha düşük performans sergiledikleri görüldü. AAT ham puanı arttıkça 5 bölümün tümünde Stroop TBAG Formu tamamlama süresinin arttığı görüldü. Artikülasyon becerisi azaldıkça Stroop TBAG Form'da 5 bölümün tümünde performansın azaldığı, artikülasyon becerileri ile dikkat becerileri arasında ilişki olduğu saptandı. Anahtar Kelimeler: Ankara artikülasyon testi, çalışma belleği, özel öğrenme güçlüğü, seçici dikkat, stroop TBAG form | |
dc.description.abstract | Special Learning Disability (SLD) is stated as adversities depended on diverse reasons, which emerge when talking, reading, writing and learning. On the children who have SLD, lingual problems like having difficulty in comprehending verbal subjects, speaking, visual perception problems and cognitive problems including comprehension disorders are observed. Aim of the study is evaluating the result of Stroop- Basic Sciences Research Team (TBAG) form and articulation abilities on 7-11 years old children who have SLD. 100 SLD children aging between 7-12 who are participated in the study are separated in 5 parts according to their age (7 years one month old- 8 years; 8 years one month old- 9 years; 9 years one month old- 10 years; 10 years one month old- 11 years; 11 years one month old- 12 years). 20 children are included in each group. Stroop test, TBAG form and AAT are given to all the children. In terms of articulation abilities, deficiency is monitored on all age groups of children who have SLD. 7 years old children are observed to have more articulation problems than 11 years old children. According to Stroop TBAG form, completion time is stated to be less on 11 years old students compared to 7 years old students. Plus, in yerms of mistakes and corrections made on Stroop TBAG form, 7 years old children are observed to exhibit lower performance compared to the 11 years old children. As basic AAT points escalate, increase of completion time of Stroop form is observed in all 5 parts. As articulation abilities decrease, performance reduction is observed in all 5 parts on Stroop TBAG form. It's stated that there is a correlation between articulation abilities and attention abilities.Key Words : Ankara articulation test, learning disability, selective attention, stroop tbag, working memory | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kulak Burun ve Boğaz | tr_TR |
dc.subject | Otorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat) | en_US |
dc.title | Özel öğrenme güçlüğü olan ilkokul çağındaki çocuklarda artikülasyonun ve Stroop test TBAG formu sonuçlarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of articulation and Stroop TBAG form test results on elemantary school children with specific learning disability | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-13 | |
dc.contributor.department | Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Special learning disorder | |
dc.subject.ytm | Private education | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Articulation | |
dc.subject.ytm | Working memory | |
dc.subject.ytm | Selective attention | |
dc.subject.ytm | Attention | |
dc.identifier.yokid | 10271631 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 568256 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Bilim Dalı |