Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Şuayıp
dc.contributor.authorKurnaz, Reşit
dc.date.accessioned2020-12-02T09:43:31Z
dc.date.available2020-12-02T09:43:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26462
dc.description.abstractTeknolojinin gelişimi tüketici davranışı ölçmede ve anlamada daha nesnel veriler elde edilmesini sağlamaktadır. Göz izleme (Eye Tracking) teknolojisi tüketicilerin görsel davranışını anlamada kullanılmaktadır. Göz izleme, insan algılaması, bilişi ve davranışı üzerine ampirik çalışmalar yürüterek yapılan veri toplama tekniğidir. Göz izleme, görsel uyaran üzerinde katılımcıların herhangi bir anda nereye, ne kadar süreyle baktığına ve göz hareketlerinin nasıl bir yol izlediğine ilişkin fizyolojik ölçülmeye dayalı veriler elde edilmektedir.Araştırma, göz izleme yöntemi kullanarak katılımcıların online mağazaların web siteleri üzerinde alışveriş yaparken göz hareket davranışı incelenmiştir. Bu araştırmada online mağazaların web sayfalarının birleşenlerine yönelik tüketici dikkat aktivasyonlarını ölçülmesini hedeflenmiştir. Böylece web sayfasında hangi alanların kullanıcılar tarafında önemsendiği, dikkat edildiği veya dikkat edilmediği belirlenmişidir. Katılımcılar online alışveriş yaparken göz hareketleri incelenerek göz tarama yolları, göz sıcaklık haritaları, toplam göz odaklanma sayıları, göz bekleme süreleri ve göz odaklanma sıralamaları elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe development of technology ensures more objective data to measuring and understanding consumer behavior. Eye Tracking technology is used to understand consumers' visual behavior. Eye tracking is a technique that carried out empirical studies on human perception, cognition and behavior. Eye-tracking devices use image-processing software that measures eye-gaze points. Eye tracking obtain physiological measurement based on visual stimulus at the anytime, where and how long participants look and how the eye movement follow on visual stimulus. In this research, aimed to measure consumer attention activations towards the integration of web pages of online stores. In this way determined which part of web pages are more paid attention or not attention by users. In this study, using eye tracking method to examine participant's eye movement behaviors during shopping on online store. The research was conducted with twenty-three participants. Examing the participant's eye movement obtain heat maps, total fixation point, gaze points, areas of interest, fixation point.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOnline mağazaların web sayfalarına yönelik tüketici dikkat aktivasyonlarının ölçülmesi
dc.title.alternativeMeasuring of the consumer attention activation toward web pages component of online store
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVirtual enterprises
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmWeb page
dc.subject.ytmEye tracking
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmAttention
dc.subject.ytmGetting attention
dc.subject.ytmOnline shopping
dc.identifier.yokid10204848
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514207


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess