Mary Wollstonecraft`ta kadın hakları üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Çankaya, Aylin | |
dc.contributor.author | Kumcular, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:41:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:41:52Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264596 | |
dc.description.abstract | Mary Wollstonecraft günümüzden 230 yıl öncesinde kadınların erkek egemen toplum düzeni tarafından bilinçli bir şekilde eğitimsiz bırakılmasını ve onların toplumsal alandan koparılarak eve hapsedilmesini kaleme alarak, yüksek sesle eleştiren ilk İngiliz feminist yazardır. Wollstonecraft kadınların eğitim sayesinde ufkunu genişleterek onlara uygun fiziksel ve zihinsel eğitim verildiğinde bu kör itaatten kurtulacaklarını savunmuştur. Wollstonecraft siyasi düşünce tarihinde büyük bir ses olmuş ve bu tezin yazılma amacını oluşturan kadın haklarının önemli bir parçası olarak gördüğü eğitim hakkının öneminden bahsetmiştir. 17. ve 18. yüzyıl filozoflarından Rousseau ve Locke'un erkeklere yönelik taraflı eğitim felsefelerini de inceleyerek; doğa, kadın ve erkeğe eşit davranırken sizler neden bu ayrımı yaratıyorsunuz diyerek onları eleştirmiştir. Wollstonecraft tüm çalışmalarında 'Özel olan siyasaldır.' görüşünü savunarak geleneksel aile ve cinsiyet rollerini sorgulamıştır. Kadınlara eşit eğitim fırsatları sağlandığında onlardan daha iyi eşler, yurttaşlar ve daha iyi anneler olabileceği sonucuna varmıştır. | |
dc.description.abstract | Mary Wollstonecraft who is the first British feminist writer to criticize loudly by writing up that 230 years ago from our time, women were left uneducated by male dominat order society consciously, confined to the home by breaking their connections from social field. She advocated that by expanding women's horizons thanks to education and when physical and mental education which are suitable for them are given, they get rid of this blind obedience . Mary Wollstonecraft became an effective figure in the history of political thougth and mentioned the importance of women's education that constitue the aim of this thesis. By analazing 17th and 18th century philosophers Rousseau and Locke's philosophies of one-sided education for men, she criticizes them by saying whereas nature treats women and men equally, why do you create this discrimination? Wollstonecraft examined traditional roles of family and gender by advocating the view that ''the private one is political'' in her all works. He concluded that women may become better wives, citiziens and better mothers when they are provided equal education opportunities for them | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Mary Wollstonecraft`ta kadın hakları üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | An investigation on women's rigths in Mary Wollstonecraft | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-21 | |
dc.contributor.department | Kadın Çalışmaları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Wollstonecraft, Mary | |
dc.subject.ytm | Women rights | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Feminism | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education philosophy | |
dc.subject.ytm | Equality | |
dc.subject.ytm | Education sociology | |
dc.identifier.yokid | 10253220 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551361 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Kadın Çalışmaları Bilim Dalı |