Show simple item record

dc.contributor.advisorKahraman, Aysun
dc.contributor.authorDeğirmenciler, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-10T11:41:43Z
dc.date.available2020-12-10T11:41:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264561
dc.description.abstractGünümüz bilgi çağı ekonomisiyle değişen üretim, pazarlama yöntem ve araçlarının yenilikçilik (inovasyon) kavramıyla birlikte işlenmesi iktisadi, sosyal ve kültürel alanlarda dönüştürücü etki yaratarak kendini göstermiştir. Yenilikçilik (inovasyon) kavramı bütünsel bir süreç olarak değerlendirilmektedir. Bu bağlamda yenilikçiliğin yaratımına etki eden unsurlar, gelişmesi ve ilerlemesi için teşvik edici yöntemler ve ölçüm teknikleri, sürdürülebilirliğine ilişkin stratejiler yenilikçiliğin (inovasyonun) anlaşılması ve keşfedilmesi için önemlidir. Finansal hizmetlerde bankacılık sektöründe yenilikçilik (inovasyon) faaliyet ve uygulamalarının geniş hacimlerle yaygınlaşması işletmeler, toplum ve ülkeler için önemli sonuçlar doğurmaktadır. Bu çalışmanın amacı, finansal hizmet pazarlamasında yenilikçiliğin (inovasyonun) artan rolünü bankacılık sektöründe araştırmak, keşfetmek, açığa çıkarmak ve etkili olan unsurlarıyla birlikte yenilikçilik (inovasyon) sürecini ortaya koymaktır.Hazırlanan tez üç bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölümde literatür taramasına, son bölümde ise uygulama kısmına yer verilmiştir.Birinci bölümde pazarlama hizmet ve finansal hizmet pazarlaması kavramına, ikinci bölümde ise finansal hizmet pazarlamasında yenileşim (inovasyon) kavram, uygulama ve stratejilerine yer verilmiştir. Tezin uygulama bölümü olarak paylaşılan üçüncü bölümde, bankacılık sektöründe yenilikçiliğin (inovasyonun) artan rolü üzerine iki işletme ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bankacılık sektöründe yenilikçiliğin (inovasyonun) değerlendirildiği bu bölümde görüşme notlarının yanı sıra ikincil kaynaklardan (faaliyet ve entegre faaliyet raporlarından) yararlanılmıştır.
dc.description.abstractThe transformation of production, marketing methods and tools with today's information age economy together with the concept of innovation has manifested itself by creating transformative effects in economic, social and cultural fields. The concept of innovation is considered as a holistic process. In this context, the factors that influence the creation of innovation, encouraging methods and measurement techniques, and strategies for sustainability for its development and progress, are important for understanding and exploring innovation. The fact that innovation activities and practices in the banking sector in financial services take place in large volumes has significant consequences for enterprises, society and countries.The purpose of this study is to investigate, explore and disclose the increasing role of innovation in financial services marketing in the banking sector and to reveal the innovation process along with its effective elements.This thesis consists of three parts. In the first two parts literature review is given and last part covers the application part. In the first part, marketing service and financial service marketing concepts and in the second part, the concept, applications and strategies of innovation in financial service marketing are given. In the third part as the application part of the thesis, in-depth interviews were conducted with the two companies on the increasing role of innovation in the banking sector. In this section, where innovation is evaluated in the banking sector, secondary sources (activity and integrated activity reports) alongside interview notes were utilized.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFinansal hizmet pazarlamasında yenilikçiliğin (İnovasyonun) artan rolü; Bankacılık sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeIncerasing role of innovation in financial service marketing; An application in the banking sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish banking sector
dc.subject.ytmFinancial service marketing
dc.identifier.yokid10265399
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580374
dc.description.pages226
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess