Show simple item record

dc.contributor.advisorGökbunar, Ali Rıza
dc.contributor.authorArğin, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-10T11:41:36Z
dc.date.available2020-12-10T11:41:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264500
dc.description.abstractTicaret eski toplumlarda başlayıp o zamanın şartlarında genellikle takas usulüne dayalı olarak gerçekleştirilişmiş paranın ve değerli eşyaların icadından sonra günümüze kadar gelişme göstererek şimdiki halini almıştır. Beslenme ihtiyacı giderildikten sonra bunun ticari boyuta geçmesi insanların işletmeler şeklinde ayrılmalarına neden olmuş ve bu işletmeler sayesinde de daha büyük ticaret yapılmaya başlanmıştır.Gelişen teknoloji sayesinde ülke içerisinde ihtiyaç fazlası malların olması, ham madde eksikliği ya da fazlalığı, kişilerin gelir ve zevkleri, ekonomik krizleri vb. nedenlerden dolayı işletmeler dış ticarete yönelmiştir. Adam Smith'in Mutlak Üstünlükler Teorisi ve David Ricardo'nun Mukayeseli Üstünlükler Teorileri ile bu durum daha net açıklanmaktadır. İşletmeler böylece karşılıklı olarak ticaret yapabilecek ve her iki tarafta ihtiyaçlarını giderebilecekti.Ticarete paralel olan, 1960'lı yılların sonlarına doğru ABD'de askeri amaçlı ortaya çıkan ve daha sonra sivil hayatta kullanılmaya başlanan internet sayesinde dış ticarete olan eğilim büyük bir hız kazanmıştır. İlk başlarda savaş dönemlerinde iletişim aracı olarak kullanılan internet daha sonra arama motoru olarak oluşturulmuş ve böylece işletmeler hem zamandan hem de maliyetten tasarruf yaparak daha fazla ülkeye ulaşma imkânı bulmuştur. İnternetle birlikte arama motorlarının geliştirilmesinden sonra Elektronik Ticaret kavramının ortaya çıkması en büyüğünden en küçüğüne bütün firmaların dış ticaret yapabileceği gerçeğini ortaya sermiştir. Dünya üzerinde bütün pazarlara ulaşabilme imkânı sunan E-Ticaret işletmelerin kârlılığını arttırarak, uzaktaki firmayı yakınına getirerek dünyayı her geçen gün daha da küçültmektedir. İnsanlar artık en küçük ihtiyacı olan bir ürünü dahi E-Ticaret ile kolaylıkla almaktadır. Bu denli kolay bir ticaretin ilerleyen zamanda nasıl gelişme kat edeceğini siz düşünün.Bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde işletmelerin dış pazarlara girişi, dış pazarlara girişindeki kolaylıkları ve zorlukları, dış ticaret kavramı ve dış ticaretin önemine yer verilmektedir. İkinci bölümde arama motorlarının tarihçesi, işleyişi ve günümüze kadar gelen arama motorları çeşitleri, arama motorları sayesinde ortaya çıkan E-ticaret konularına değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise işletmelerin dış ticarete yön vermesinde arama motorlarının ne gibi etkileri olduğu, müşteri bulmak için kullandıkları yöntemler konusunda Ege Bölgesi'ndeki firmalardan anket sonucu elde edilen bilgileri ve istatistiki veriler değerlendirilmiştir.Çalışmanın amacı öncelikle firmaların dış ticaret yaparken arama motorlarını ne sıklıkla kullandığı, dış ticaret müşterilerini bulmak için kullandıkları yöntemleri ve bu yöntemler için önemli olan kriterleri araştırmaktır.Yapılan çalışma sonucunda Ege Bölgesinde dış ticaret yapan işletmelerin müşteri bulmada kullandıkları ilk yöntem uluslararası fuarlar olmuştur. Dış ticaret yapma konusunda güven kriterinin ülkemizde ön planda olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca işletmelerin dış ticarete başlamasında karşılaştıkları en önemli sorun bürokratik engellemeler olarak saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Dış Ticaret, Arama Motorları, İnternet, Müşteri Bulma
dc.description.abstractThe trade started in the old societies and developed to the present day after the invention of money and valuables, which were usually traded in the conditions of that time. After the need for nutrition has been eliminated, the commercial dimension of this has caused people to be separated into businesses, and thanks to these businesses, greater trade has started to be made. Thanks to the developing technology, surplus goods in the country, shortage or overage of raw materials, income and pleasures of people, economic crises, etc. for reasons businesses have turned to foreign trade. This situation is more clearly explained by Adam Smith's theory of absolute superlatives and David Ricardo's theories of Comparative superlatives. Businesses would thus be able to trade mutually and address their needs on both sides.Parallel to trade, the set towards foreign trade gained great momentum thanks to the internet, which emerged for military purposes in the United States in the late 1960s and later began to be used in civilian life. The internet, which was firstly used as a communication tool during the war times, after was created as a search engine, thus businesses saving both time and cost to reach more countries.After the development of search engines with the internet, the show up of the idea Electronic Commerce from the largest to the smallest revealed the fact that all companies can trade foreign trade. E-commerce offers the opportunity to reach all the markets over the world by increasing the profitability of businesses, bringing the distant company closer to the world is small more and more day by day. People receive even the smallest product they need with e-commerce now easily. Consider how such an easy trade will improve the next time.This researching consists of three chapters. In the first part, the importance of foreign trade, the idea of foreign trade to the entry of enterprises into foreign markets, the ease and difficulties of entry into foreign markets are given. In the second section, the history of the search engines, the functioning and the types of search engines that have come up to the present day, the E-commerce issues that emerged through the search engines have been mentioned.In the third section, the information obtained from the companies in the Aegean region and statistical data were evaluated on the effects of search engines on the direction of foreign trade of the enterprises and the methods they use to find customers.The aim of this study is to investigate how often companies use search engines while trading foreign trade, the methods they use to find foreign trade customers and the criteria that are important for these methods.As a result of the study, international fairs were the first method used by foreign trade companies in the Aegean region to find customers. It has been observed that the confidence criterion in making foreign trade is at the forefront in our country. Moreover, the most important problem that businesses face in starting Foreign Trade has been identified as bureaucratic obstacles.Keywords: Foreign Trade, Search Engines, Internet, Customer Discoveryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleİşletmelerin dış ticareti şekillendirmesinde arama motorlarının etkisi
dc.title.alternativeThe effect of search engines in the shaping of foreign trade by businesses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Ve Finansman Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10263189
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582318
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret ve Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess