Show simple item record

dc.contributor.advisorEroğlu Bilgin, Süreyya
dc.contributor.authorKaraca, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-10T11:41:07Z
dc.date.available2020-12-10T11:41:07Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264279
dc.description.abstractErken dönemlerden itibaren kalemişi, Türk mimarisinde sevilerek uygulanmış, dini mimarinin yanısıra sivil mimaride de yoğun olarak kullanılmıştır. Kalemişi, 15. yüzyıl erken dönemden başlayarak 16. yüzyıl klasik dönem ve sonrasında mimariye bağlı süsleme elamanları arasında yerini almıştır. Bu süsleme tekniğinin yoğun olarak kullanıldığı camilerde ise kubbelerde, müezzin ve kadınlar mahfillerinde, pencere söve ve kanatlarında karşımıza çıkmaktadır.17.yüzyıldan sonra başlayan batılılaşma hareketleri kalemişi sanatını daetkilemiş ve klasik üslup yerini barok, rokoko, ampir gibi Batılı üsluplara bırakmıştır. Bu dönemde hatayî, penç, rumi, goncagül, yaprak gibi klasik motifler; `C` ve `S` kıvrımlı motifler, natüralist çiçekler, natürmortlar, perde tasvirleri ve manzara resimleri ile yer değiştirmiştir.19.yüzyılın sonlarında ortaya çıkan milli akımların etkisiyle batılı motifleryavaş yavaş terk edilerek, kalemişi süslemeler yeniden klasik üslüpla ele alınmaya başlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kalemişi, Mimari Süsleme, Camiler, Burdur Camileri
dc.description.abstractSince the early ages, the kalemişi has been popularly used in Turkish architecture and has been used extensively in civil architecture as well as religious architecture. The kalemişi is located between the early 15th century and the 16th century classical period and later on between the architectural adornments. In the mosques where these ornamental techniques are used intensely, there is a confrontation in the domes, muezzin and women's chambers, window jambs and wings.Westernization movements that started after the 17th century also influenced the art of kalemişi and left the place of classical style to Western styles such as baroque, rococo, ampir. In this period, classical motifs such as hatayı, penç, rumi, goncagül, leaves; changed place with `C` and `S` folded motifs, naturalist flowers, naturemort, curtain portrayals and landscape paintings.With the influence of the national movements that emerged in the late 19th century, western motifs were gradually abandoned, and the kalemişi ornaments began to be handled again with the classic style.Keywords: Kalemişi, Architectural Adornments, Mosques, Burdur Mosquesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleBurdur ve çevresinde bulunan camilerin ahşap üzerine kalemişi süslemeleri
dc.title.alternativeKalemişi ornamentations on wood at mosques in Burdur and nearby
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-20
dc.contributor.departmentSanat Tarihi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBurdur
dc.subject.ytmMosques
dc.subject.ytmMasjids
dc.subject.ytmOrnamentations
dc.subject.ytmWork of chisel
dc.subject.ytmWooden
dc.subject.ytmWood works
dc.subject.ytmHandicrafts
dc.identifier.yokid10157326
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483834
dc.description.pages224
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess