Özel Öğrenme Güçlüğü Olan İlkokul 4.SınıfÖğrencilerinin Matematik Dersi Geometri Öğrenme Alanındaki Akademik Başarı Düzeylerinin İncelenmesi
dc.contributor.advisor | Koç, İsmet | |
dc.contributor.author | Sevinç, Emrullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:41:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:41:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264276 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada özel öğrenme güçlüğü (ÖÖG) olan öğrencilerin geometri öğrenme alanındaki performansları incelenmiştir. Örneklem grubunu Denizli ilindeki İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinden ÖÖG tanısı almış 7 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubu özel öğrencilerden oluştuğu için ve gruba ulaşma zorluğu bulunduğundan toplam 7 öğrenciden oluşmuştur. Örneklem grubunun 4. Sınıfın seçilmesinin sebebi en çok ÖÖG tanısının bu sınıf düzeyinde konulmuş olmasıdır (BİMER, 2016). Araştırma bilimsel araştırma yöntemlerinden ardışık açıklayıcı karma desene uygun olarak yürütülmüştür. Tutak (2008) tarafından geliştirilen Çoktan seçmeli başarı testi, açık uçlu başarı testi, geometri tutum ölçeği veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Nicel verilerde korelasyon analizi yapılarak değişkenlerin birbirleriyle arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır. Açık uçlu başarı testi puanları ve çoktan seçmeli test puanları arasında pozitif bir korelasyon görülürken tutum ölçeği ile diğer testler arasında negatif bir korelasyon bulunmuştur. Açık uçlu başarı testi puan ortalaması 16 tam puan üzerinden 5.42 puan, çoktan seçmeli başarı testi puan ortalaması 20 tam puan üzerinden 8.14 olarak ölçülmüştür. Araştırmada elde edilen nicel veriler nitel verilerle desteklenmiştir. Özel Öğrenme güçlüğünün geometri alanındaki akademik performansı olumsuz yönde etkilediği düşünülmektedir. ÖÖG olan öğrencilerin geometriye karşı olumsuz tutum sergiledikleri düşünülmektedir. Araştırma sınırlı olmasına karşın Türkiye'deki özel öğrenme güçlüğü çalışmalarının az olması gözönünde bulundurulduğunda (Akın ve Sezer, 2010) alan yazına katkı sağlayacağı ve ÖÖG'nin geometri öğrenme alanı üzerindeki etkilerini incelemesi sebebiyle önemli görülmektedir. Ayrıca öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin öğretimlerinin planlanmasının desteklemesi ve sonraki çalışmalara ışık tutması beklenmektedir.Anahtar kelimeler: Özel Öğrenme Güçlüğü, Geometri Öğrenme Alanı, Diskalkuli | |
dc.description.abstract | Academic Achievement levels of 4th Grade Elementary Schools Students with Special Learning Disability in Learning Geometry in Mathematics LessonIn this study students with special learning disability is examined in terms of their performance of learning geometry. Sample group has 7 students tottaly who study 4th grade of elementary school in Denizli. They have learning disability. Learning disability has been identify in 4th grade of elementary school is involving all geometry gainings. Therefore, 4th grade of elementary school students had been chosen for this study(17 geometry learning outcome). The research was carried out in accordance with the consecutive explanatory mixed method of scientific research methods. Test developed by Tutak (2008) which Multiple Choice Success Test, Written Exemination Success Test, Geometry Attitude Scale was used as data collection tool. Correlation analysis was used to explain the relationship between variables. The quantitative data obtained in the research were supported by qualitative data. There was a positive correlation between open-ended achievement test scores and multiple-choice test scores, while a negative correlation was found between attitude scale and other tests. Determined The mean score of open-ended achievement test was 5.42 out of 16 and the score of multiple choice achievement test was 8.14 out of 20. The quantitative data obtained in the study were supported by qualitative data. Special learning disabilities are thought to have a negative impact on academic performance in the field of geometry. It is thought that students with special learnin disabilities have negative attitudes towards geometry. The research is important because it is a firsts of research in this field also it will contribute to the literature reason of the lack of learning disabilities research in Turkey. In addition, the study is expected to support that planning of student's education and pioneering to the next studies.Keys: Learning Disability , Geometry learning, Dyscalculia | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan İlkokul 4.SınıfÖğrencilerinin Matematik Dersi Geometri Öğrenme Alanındaki Akademik Başarı Düzeylerinin İncelenmesi | |
dc.title.alternative | Academic Achievement levels in Geometry of 4th Grade Elementary Schools Student With Special Learning Disability in Learning Geometry in Mathematics Lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-18 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Special learning disorder | |
dc.subject.ytm | Geometry learning | |
dc.identifier.yokid | 10283257 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.description.pages | 0 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |