A quest for feminine identity in Timberlake Wertenbaker`s plays: New Anatomies and The Grace of Mary Traverse
dc.contributor.advisor | Yavaşlar Özakıncı, Yasemin | |
dc.contributor.author | Evren, Sevim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:40:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:40:31Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264120 | |
dc.description.abstract | Ataerkil toplumlar tarafından oluşturulan kadın rolleri nedeniyle maruz kaldıkları baskı ve kısıtlamalardan kurtulmanın yollarını aramaya başladıkları için, özellikle on yedinci yüzyıldan itibaren kadınlar birçok tartışmanın merkezinde olmuştur. Bu tezin ilk bölümü, farklı dönemlerde farklı amaçları ve tartışmaları içinde barındıran feminist hareketin tarihsel gelişimini sunarken, ikinci bölümde yazar ve iki oyunu feminist tartışmalar ve kimlik sorunsalı çerçevesinde incelenir. Bu çalışma, Timberlake Wertenbaker'ın New Anatomies ve the Grace of Mary Traverse adlı oyunlarında, klişe kadın kimliklerinin oluşturduğu sınırların ötesine geçerek kısıtlamalardan uzak bir kimlik arayışına giren ana kadın karakterleri incelemeyi hedefler. Yine bu çalışma gösterir ki, ataerkil sosyal yapı değişmediği sürece, klişe kadın kimliğinin değişmesi mümkün değildir.Anahtar kelimeler: Feminizm, Tiyatro, Timberlake Wertenbaker, Kimlik, Kadın, Klişe | |
dc.description.abstract | Women have been in the centre of many discussions especially since the seventeenth century as they start to search for ways to get rid of the oppression and restriction which they have been exposed to because of the socially constructed female roles in the patriarchal societies. While the first part of this thesis is conducted with the historical development of the feminist movement that has had different targets and discussions at different periods, in the second part the playwright and her two plays are analyzed in the framework of feminist debates and identity question. This study aims to scrutinize the main female characters in Timberlake Wertenbaker's New Anatomies and the Grace of Mary Traverse who traverse the boundaries of their stereotypical female identities and embark on quest of identity which is free from the restrictions. As this study shows, unless the patriarchal social construction changes, it is not possible to change the stereotypical female identity. Keywords: Feminism, Theatre, Timberlake Wertenbaker, Identity, Woman, Stereotype | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A quest for feminine identity in Timberlake Wertenbaker`s plays: New Anatomies and The Grace of Mary Traverse | |
dc.title.alternative | Timberlake Wertenbaker'ın New Anatomies ve The Grace of Mary Traverse adlı oyunlarında feminen kimlik arayışı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-05 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | British theater | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.identifier.yokid | 10293403 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 588654 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |