Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Aylin
dc.contributor.authorBenli, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-10T11:40:20Z
dc.date.available2020-12-10T11:40:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264068
dc.description.abstractKalite sistemlerinin kurulu olduğu ve uygulandığı her işletme maliyet ve zaman kayıplarında azalma, işlerin standart hale gelmesi, çalışanların motivasyonunda artış, planlı çalışma, müşteri odaklı hareket etme gibi çeşitli yönlerden kazanç sağlar. Kalite Yönetim Sistemi, sistemi bir bütün olarak kabul eden ve kaliteyi bu bütünün içindeki her elemanın müşteri odaklı ortak bir fonksiyonu olarak gören bütünsel bir anlayış ile şirket yapısı içerisinde büyük ve önemli bir rol oynamaktadır. ISO 9001:2015, müşteri odaklı yapısı ile birlikte müşteri memnuniyetini ön planda tutarken aynı zamanda şirketlerin karlılığını da sağlayan en önemli araçtır.Bu çalışmada öncelikle kalitenin tarihçesi, günümüze kadar nasıl bir yol izlediği, gelişim ve dönüşüm yaşadığı anlatılmaktadır. Daha sonra bir uygulama örneği olan işletmenin (EN-KO Elektronik Kontrol Sistemleri San. Ve Tic. Ltd. Şti.) `ISO 9001:2015 KYS` standardına göre oluşturulmuş olan KYS çalışmaları örnek olay yöntemiyle aktarılacaktır.Çalışma sonunda örnek olay işletmesinde ISO 9001:2015 geçişi sonrası gerçekleşen iyileşmeler ve bu iyileşmelerin gerçekleşmesi için yapılmış olan çalışmalar ayrıntılı olarak ele alınacaktır. ISO 9001:2015 geçişini örneklendirmek ve diğer işletmelere örnek olması araştırmamızın temel amacını oluşturmaktadır.
dc.description.abstractEvery enterprise in which quality systems are installed and implemented benefits from various aspects such as reduction in cost and time losses, standardization of jobs, increased employee motivation, planned work, and customer-oriented action. Quality Management System plays a big and important role in the company structure with a holistic approach that accepts the system as a whole and considers the quality as a customer-oriented common function of every element within this whole. ISO 9001: 2015 is the most important tool that ensures the profitability of companies while keeping customer satisfaction in the forefront with its customer-oriented structure.In this study, first of all, the history of quality, the path it has taken to the present day, the development and transformation have been explained. Afterwards, the QMS studies of the application enterprise EN-KO Electronic Control Systems Industry and Trade Ltd. Co. which were formed according to the ISO 9001: 2015 standard will be given in detail as application example.At the end of the study, the improvements that took place in the applıcatıon example after transıtıon to ISO 9001: 2015 and the studies made for the realization of these improvements will be discussed in detail. The main purpose of our research is to exemplify the transition to ISO 9001: 2015 and to set an example for other businesses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleISO 9001-2015 kalite yönetim sisteminin şirket sistemlerine uygulanması (Enko elektronik uygulama örneği)
dc.title.alternativeApplication of ISO 9001-2015 quality management system on company systems (Enko electronic application example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276843
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580809
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess