Show simple item record

dc.contributor.advisorAdamaz, Kadir
dc.contributor.authorGül, Büşra Nur
dc.date.accessioned2020-12-10T11:40:19Z
dc.date.available2020-12-10T11:40:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264067
dc.description.abstractDarbeler, Türk milletinin tarih boyunca sıkça yaşadığı ve toplumun derinden etkilendiği, önemli olaylardandır. Bu çalışmamızda, Türkiye'de 12 Eylül 1980 Darbesi'nin Ortaokul Sosyal Bilgiler eğitimine olan etkisi araştırılmıştır. Bu bağlamda Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik olarak ders kitapları, eğitim programları, yönergeler, kararnameler, hükümet programları, tebliğler dergileri, Milli Eğitim Şuraları, bu alanda yazılmış olan makaleler, kitap ve yazılı medya incelenerek, 12 Eylül 1980 Darbesi'nin Sosyal Bilgiler eğitimine getirdiği olumlu ve olumsuz etkileri değerlendirilmiştir. 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi sonrasında 1982 Anayasası'yla eğitim ve öğretimde Atatürk ilke ve inkılapları vurgulanmıştır. Kurulan Ulusu Hükümeti programında bayrak, istiklal marşı, güzel Türkçenin kullanımı, Atatürk milliyetçiği gibi milli değerlere atıf yapılmıştır. 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi sonrası toplanan X. Milli Eğitim Şurası'nda Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, Atatürk'ün ülkesi ve milleti için yaptıklarının bilincinde olan bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Ortaokul 1, 2 ve 3 Sosyal Bilgiler ders kitapları incelendiğinde darbe öncesi dönemden farklı olarak darbe sonrası kullanılan ders kitaplarının kitapla ilgili basım yılı, basılan kitap sayısı vb. bilgiler ile ilk sayfada Atatürk'ün bir sözüne yer verildiği görülmektedir. Sonuç olarak 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi sonrası benimsenen milliyetçilik, din ve Atatürkçülük düşüncelerinden Sosyal Bilgiler eğitimi de etkilenmiştir. Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler, eğitim, 12 Eylül 1980, askeri darbe, ortaokul
dc.description.abstractCoups are the important events that the Turkish nation frequently lived throughout history and which deeply affect the society. In this study, the effect of the coup of 12 September 1980 on the social studies education of secondary school was investigated in Turkey. In this context, textbooks, educational programs, directives, decrees, government programs, papers journals, national education councils, articles written in this field, books and written media were examined and the positive and negative effects of the 12 September 1980 coup on social studies education were evaluated. After the military coup of 12 September 1980, with the 1982 Constitution, Atatürk's principles and reforms in education and training are emphasized. In the program of the Nation Government, national values were referred such as the flag, the national anthem, the use of beautiful Turkish and Ataturk nationalism. When the 10th national education gathered after the 12 September 1980 military coup, it was aimed to educate individuals who were aware of the principles and revolutions of Atatürk and what Atatürk was doing for his country and nation. When the secondary school 1, 2 and 3 Social Studies textbooks are examined, unlike the pre-coup period, textbooks used after the coup, publication year about the book, number of books published etc. and it is seen that a word of Atatürk was mentioned on the first page. As a result, after the military coup of 12 September 1980, social studies education was also affected by adopted nationalism, religion and the ideas of Kemalism.Key words: Social Studies, education, 12 September 1980, military coup, secondary schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de 12 Eylül 1980 darbesinin ortaokul sosyal bilgiler eğitimine etkisi
dc.title.alternativeThe impact of the coup of 12 September 1980 on secondary school social studies education in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10282431
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587098
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess