dc.contributor.advisor | Adamaz, Kadir | |
dc.contributor.author | Uzunkavak, Yeşim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:40:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:40:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/264014 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Türkiye'de 2004-2017 yılları arasında sosyal bilgiler eğitimi ve sosyal bilgiler öğretimi alanında yapılmış doktora tezlerinin konu alanı ve metodolojik olarak eğilimlerini tespit etmeyi amaçlamıştır. Araştırma, nitel yönteme göre desenlenmiştir. Sosyal bilgiler eğitimi ve öğretimi alanında yapılmış doktora tezlerinin nitel olarak incelenebilmesi için doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Yüksek Öğretim Kurulu Dokümantasyon, Yayın ve Daire Başkanlığı'na ait veri tabanında bulunan, 2004-2017 yılları arasında sosyal bilgiler eğitimi ve sosyal bilgiler öğretimi alanında yazılmış doktora tezleri oluşturmaktadır. 10.07.2018 tarihinde izinli olan sosyal bilgiler eğitimi alanında 65, sosyal bilgiler öğretimi alanında yapılmış 87 doktora tezine ulaşılmıştır. Buna göre doktora tezleri yıllara, üniversitelere, enstitülere, anabilim dalına, bilim dalına, danışman unvanlarına, tez diline, sayfa sayısına, araştırma konularına, örnekleme yöntemlerine, örneklem büyüklüğüne, çalışma grubuna, araştırma desenlerine, veri toplama araçlarına, analiz yöntemlerine, geçerlik ve güvenirlik yöntemleri şeklinde kategorilere ayrılmıştır. Oluşturulan kategorilerde frekans ve yüzde durumları çıkarılarak bulgular elde edilmeye çalışılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından oluşturulan tez inceleme formu ile incelenerek bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Verilerin analizinde betimsel içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler Eğitimi, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Doktora Tezi, Doküman İncelemesi | |
dc.description.abstract | This research, social science subject areas of education and social studies dissertations made in the field of education between the years 2004-2017 in turkey and aimed to identify the methodological trends. In the research, was designed according to qualitative method. Document analysis method was used for descriptive analysis of doctoral theses in the field of social studies education and training. The population of the research consists of doctoral theses written in the field of social studies education and social studies training between the years 2004-2017 in the database of the Higher Education Council Documentation, Publication and Department. 65 doctoral dissertations on social studies education and 87 doctoral dissertations social studies training were granted on 10.07.2018. Accordingly, doctorate theses can be used for years, universities, institutes, department, the title of science advisor, thesis language, the number of pages, research topics, sampling methods, sample size, study group, research designs, data collection tools, analysis methods validity and reliability methods are divided into categories. In the created categories, frequency and percentage statutes were subtracted and findings were tried to be obtained. The data were analyzed with the thesis review form created by the researcher and transferred to the computer. Descriptive content analysis technique was used for data analysis. Keywords: Social Studies Education, Social Studies Training, Doctoral Thesis, Document Analysis | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de 2004-2017 yılları arası sosyal bilgiler eğitimi ve öğretimi alanında yapılmış doktora tez çalışmalarının konu alanı ve metodolojik olarak incelenmesi | |
dc.title.alternative | Turkey between the years 2004-2017 in the subject area of social information studies doctoral thesis in the field of education and training and examnation as a methodological | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-10 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10287569 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 591301 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |