Show simple item record

dc.contributor.advisorÇağan, Kenan
dc.contributor.authorGürel, Musa
dc.date.accessioned2020-12-02T09:44:05Z
dc.date.available2020-12-02T09:44:05Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-07-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26358
dc.description.abstractGelenek, özü vahye dayalı hakîkat ve prensipler bütününün, bulunduğu topluma ve çağa göre, yaşama tarzı, sanat, hukuk ve bilginin yeni bir medeniyet olarak ortaya konuş şeklidir. Sanat, bir kültürün, toplumun ya da medeniyetin varoluşunun estetiksel bağlamda tezahürüdür. Sanatçı ise, fıtrî imkânların ötesine geçip, kâinatı ve yaratılmış olan her şeyi, tefekkür edilebilecek güzelliğe eriştirendir. Modernizm ile birlikte sanat, kutsal boyutundan uzaklaşmış ve sadece maddi hazlara karşılık veren, basit bir meta haline getirilmiştir. René Guénon, Frithjof Schuon, A. K. Coomaraswamy, Titus Burckhardt, Seyyid Hüseyin Nasr, Martin Lings gibi düşünürler tarafından temsil edilen gelenekselci ekolün sanat anlayışı bu çalışmamızın ana konusudur. Gelenekselci ekol, sanatı, modern sanatın aksine, kutsal sanat bağlamında ele almıştır. Kutsal sanatın estetiğinin ve güzelliğinin ölçütü ilahi hakikati yansıtmasıdır. Gayemiz, gelenekselci ekolün metafiziksel bir arka planda sunduğu sanat anlayışını, teorik belge analizi yöntemi ile ortaya koymaktır.Anahtar Kelimeler: Gelenek, Sanat, Kutsal Sanat, Modernizm, Metafizik.
dc.description.abstractTradition, is a form of putting forward whole truths and principles as a new civilization, of which essence based on revelation according to society and age in which exists, lifestyle, art, law and knowledge. Art is manifestation of a culture, society or tradition's existence in context of aesthetic. The artist, on the other hand, goes beyond the inherent possibilities, conveys the universe and all created things to the conceivable beauty. With modernism, art has moved away from its sacred dimension and been turned into a simple Meta that has only responds to material delights. The art understanding of the traditional school represented by thinkers such as René Guénon, Frithjof Schuon, A. K. Coomaraswamy, Titus Burckhardt, Sayyid Hussein Nasr, and Martin Lings is the main point of our study. Contrary to modern art, traditional school has taken the art in context of the sacred art. The criterion of aesthetic and beauty of the sacred art is reflection of the divine truth. Our purpose is to reveal understanding of art which traditional school presents in a metaphysical background, through theoretical document analysis method.Key Words: Tradition, Art, Sacred Art, Modernism, Metaphysic.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleGelenekselci ekolün sanat anlayışı
dc.title.alternativeThe art understanding of traditional school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-18
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt products
dc.subject.ytmTraditional tendency
dc.subject.ytmTraditional society
dc.subject.ytmModernism
dc.subject.ytmTraditionalist conservatism
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArt philosophy
dc.identifier.yokid10156878
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid472347


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess