Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçınkaya, Neslihan
dc.contributor.authorÇetintürk, Kamer
dc.date.accessioned2020-12-10T11:38:47Z
dc.date.available2020-12-10T11:38:47Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-08-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/263528
dc.description.abstractRasyonel insan modelinin tartışmaya açılmasıyla ortaya çıkan davranışsal iktisat akımı insanların tüketim kararları alırken bir dizi bilişsel ve çevresel faktörlerim etkisi altında kaldığını savunmaktadır. Davranışsal iktisatçılar yaptıkları birçok çalışmayla insan rasyonalitesinin sınırlı doğasını ortaya çıkarmıştır. İnternet teknolojilerinde yaşanan gelişmeyle birlikte ortaya çıkan sosyal medya, insanların sanal ağlar üzerinden etkileşimini hızlandırmıştır. Bu etkileşimle kullanıcılar sosyal medya platformları üzerinden reklamlar ve diğer kullanıcıların tarafından oluşturulan trendlerle sıkça karşılaşmaktadır. Bu durumun tüketicilerin harcama tercihleri üzerinde ne kadar etkili olduğu araştırmanın ana konusunu oluşturmuştur. Yapılan anket çalışması sonucunda elde edilen verilerle Y ve Z kuşağında yer alan tüketicilerin sosyal medyada yer alan reklamlar, marka, moda ve fenomenlere bakış açısı ile harcama tercihleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda sosyal medyada yaratılan moda akımları ve sosyal medyada tanıtılan markalar ile harcama tercihleri arasından ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca sosyal medyada tanıtılan markalara ilişkin bakış açısının Y ve Z kuşakları arasında farklılaştığı gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Davranışsal İktisat, Sosyal Medya, Kuşaklar
dc.description.abstractThe behavioral economics that arises when the rational human model is brought into discussion argues that people are affected by a number of cognitive and environmental factors while making consumption decisions. Behavioral economists have uncovered the limited nature of human rationality with their work. Social media, which emerged with the development of internet technologies, has accelerated the interaction of people over virtual networks. With this interaction, users frequently encounter advertisements and trends created by other users via social media platforms. How effective this situation was on consumers' spending preferences was the main subject of the research. With the data obtained as a result of the survey, the relationship between the views of consumers in the Y and Z generations on social media, brands, fashion and phenomena and spending preferences were examined. As a result of the analysis, the relationship between fashion trends created on social media and brands introduced on social media and spending preferences were determined. In addition, it has been observed that the perspective on brands introduced on social media differs between the Y and Z generations.Keywords: Behavioral Economics, Social Media, Generationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleDavranışsal iktisat perspektifinden tüketim harcamalarında sosyal medyanın etkisi: Y ve Z kuşakları üzerine bir analiz
dc.title.alternativeThe effect of social media in consumption expenditure from behavioral economics perspective: An analysis on the Y and Z generations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-07
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10312558
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid629416
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineİkt. Gelişme ve Uluslararası İkt. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess