Show simple item record

dc.contributor.advisorSağkal Midilli, Tülay
dc.contributor.authorYigit Gökbel, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-10T11:36:28Z
dc.date.available2020-12-10T11:36:28Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262918
dc.description.abstractAmaç: Araştırma hemşirelerin intramüsküler enjeksiyonda ventrogluteal bölgenin kullanımına ilişkin verilen planlı eğitimin bilgi ve becerileri üzerine etkisini incelemeyi amaçlamıştır. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma ön test-son test düzeninde deneysel bir çalışma olarak planlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 30 hemşire oluşturmuştur. Bulgular: Hemşirelerin ventrogluteal bölgeye intramüsküler enjeksiyona ilişkin bilgi puan ortalaması 1. izlem 45,57 ± 18,502, 2. izlem 85,13 ± 7,157, 3. izlem 79,37 ± 6,239, 4. izlem 76,53 ± 5,588 bulunmuştur. 1. izlem-2. izlem, 1. izlem-3. izlem, 1. izlem-4. izlem bilgi puan ortalamaları arasında anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Hemşirelerin ventrogluteal bölgeye intramüsküler enjeksiyon uygulama sayısı 3. izlem sonrasında 3,65 ± 2,700, 4. izlem sonrasında 9,93 ± 18,328'dir. 3. izlem ve 4. izlemde uygulanan intramüsküler enjeksiyon sayıları arasında anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Sonuçlar: Hemşirelerin eğitim sonrası bilgi düzeyleri eğitim öncesine göre daha yüksek bulunmuştur. Eğitim hemşirelerin ventrogluteal bölgeye intramüsküler enjeksiyon sayısını artırmıştır.
dc.description.abstractAim: The research is aimed to examine the effect of nurses on the knowledge and skills of planned education given to the use of the ventrogluteal region in intramuscular injection. Material and Method: This study was planned as an experimental study in the pre-test-post test format. The sample of the research was composed of 30 nurses. Findings: The mean score of the knowledge about intramuscular injection of the nurses to the ventrogluteal site 1. follow-up 45,57 ± 18,502; 2. follow-up 85,13 ± 7,157; 3. follow-up 79,37 ± 6,239; 4. follow-up was 76,53 ± 5,588. 1. follow-up-2. follow-up, 1. follow-up-3. follow-up, 1. follow-up-4. follow-up there were a significant difference between the mean scores of follow-up information (p <0,05). The number of nurses' intramuscular injections to the ventrogluteal site was 3.65 ± 2.700 after the 3rd follow-up, after the fourth follow-up, it was 9,93 ± 18,328. There was a statistically significant difference between the numbers of intramuscular injections performed in the third and fourth follow-ups (p <0.05). Results: The level of knowledge of nurses after education was higher than before the education. Training increased the number of intramuscular injections into the ventrogluteal site of the nurses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHemşirelerin intramüsküler enjeksiyon uygulamasında ventrogluteal bölgenin kullanımına ilişkin verilen planlı eğitimin bilgi ve becerileri üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of nurses on the knowledge and skills of the planned education related to the use of the ventrogluteal site in intramuscular injection
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-28
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10168403
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid528731
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess