Show simple item record

dc.contributor.advisorAtay, Aliye
dc.contributor.authorTopaloğlu, Esra
dc.date.accessioned2020-12-10T11:36:13Z
dc.date.available2020-12-10T11:36:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262847
dc.description.abstractKategorik verilerde istatistiksel yöntemlerin kullanımı sosyal bilimlere ilişkin uygulamalarda oldukça yaygındır. Kategorik değişkenler arasındaki ikili ilişkilerin test edilmesinde Pearson ?2 test istatistiği yeterli olmakta ancak ikiden fazla değişken olması durumunda bu istatistik kullanılamamaktadır. Bu nedenle üç veya daha çok boyutlu çapraz tablolarda ilişki yapılarının belirlenmesinde ?2 istatistiğinden farklı olarak değişkenler arasında bağımlı ve bağımsız ayrımı yapmayan `Logaritmik Doğrusal Modeller` kullanılmaktadır. Logaritmik Doğrusal Modeller yardımıyla daha çok değişkenin etkileri analiz edilmekte ve sadece değişkenlere ait ana etkiler değil değişkenler arasındaki ikili veya daha yüksek dereceden etkileşim etkileri de sorgulanabilmektedir. Bu çalışmada Ankara ilinde çeşitli lise ve üniversitelerde okuyan öğrencilere ilişkin değişkenler (demografik, sosyo-demografik, intihar riski vb.) arasındaki etkileşimler `Logaritmik Doğrusal Modeller` yardımı ile incelenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe use of statistical methods in categorical data is quite common in social science applications. The ?2 statistic of Pearson is sufficient to test the binary relationships between categorical variables. However, this statistical analysis cannot be used if there are more than two variables. Therefore, Logarithmic Linear (Log-Linear) Models which do not discriminate between dependent and independent variables on the contrary to the ?2statistic are used in the determination of the relationship structures in three or more dimensional cross tables. In other words, by Log-Linear Models not only the main effects of the variables but also two way or higher degree interaction effects among the variables can be investigated. In this study, the interaction effects between variables (such as; demographic, socio-demographic, suicidal risk, etc.) of students in various high schools and universities in Ankara were investigated using Logarithmic Linear Models.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.titleLogaritmik doğrusal modeller ve bir uygulaması
dc.title.alternativeLog-linear models and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-21
dc.contributor.departmentEkonometri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLogarithmic linear models
dc.subject.ytmcross-classificied data
dc.subject.ytmSociodemographic variables
dc.subject.ytmSuicide
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmCross-tables
dc.subject.ytmLogarithmic models
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10226174
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid541933
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess