Show simple item record

dc.contributor.advisorÇamlıyer, Hüseyin
dc.contributor.authorYaman, Onur
dc.date.accessioned2020-12-10T11:36:05Z
dc.date.available2020-12-10T11:36:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262804
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı ortaokullarda ki beden eğitimi dersi uygulamalarının öğrencilerin okul spor takımlarında oynayabilecek fiziksel performans düzeyine ulaşabilmelerinde ne derecede etkili olabileceğine ilişkin, ders dışında bir spor etkinliğine katılma, spor takımlarında yer alma ve başarılı olabilme parametrelerini ortaya koymaktır.Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini İzmir ili Bornova ilçesindeki iki ortaokul oluşturmuştur. Bu okullardan 2016-2017 Öğretim yılı Bahar (2.Dönem), 2017-2018 Güz (1.Dönem) ve 2017-2018 Bahar (2.Dönem) Eğitim ve öğretim yıllarına ait 718 ortaokul öğrencisinin beden eğitimi dersine ilişkin beden eğitimi öğretmeni tarafından yapılmış fiziksel ölçümlerin üç yarıyıllık verileri kullanılmıştır.Bulgular: Okul takımında yer alan öğrencilerin fiziksel performans test skorlarının okul takımında yer alamayan sporculara göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Sonuçlar: Okul spor takımlarında yer alan erkek ve kız öğrencilerin fiziksel gelişimi, okul spor takımlarında yer almayan öğrencilere göre daha hızlı gelişim göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Fiziksel Uygunluk, Fiziksel Performans, Okul Sporları
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this study is to determine the effectiveness of physical education classes in achieving the physical performance level that students can play in school sports teams and to attend a sporting event except for lessons, take part in sports teams and be successful is to determine parametersMaterials and Methods: The sample of there search is composed of two middle schools in the province of Bornova, Izmir. The physical measure ments made by the physical education teachers of the 718 middle school students belonging to the academic year of 2016-2017 Spring (2nd period), 2017-2018 Fall (1st period) and 2017-2018 Spring (2nd period) semester data are used.Results: The physical performance test scores of the students in the school team were found to be higher than those in the school team.Conclusion: The physical development of male and female students in school sports teams is growing faster than that of non-school sports teams.Keywords: Physical Education, Physical Fitness, Physical Performance, School Sportsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOrtaokul beden eğitimi dersi fiziksel gelişim performanslarının okul spor takımlarında yer alabilme durumuyla karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of physical development performance of secondary school physical education lesson with placement in school sports teams
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-30
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical fitness
dc.subject.ytmPhysical performance
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPhysical performance
dc.subject.ytmPhysical fitness
dc.identifier.yokid10202098
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid521924
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess