13-18 yaşlar arası meslek liseli ergenlerde Tanrı algısı üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Certel, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Yildirim, Süreyya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:35:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:35:55Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262741 | |
dc.description.abstract | Bireyin dindarlığının merkezinde Tanrı inancı ve buna bağlı olarak `Tanrı Tasavvuru` yer almaktadır. Diğer ifadeyle dindarlık büyük ölçüde Tanrı inanç ve tasavvuru etrafında şekillenmektedir. Tanrı tasavvuru, başta zihinsel gelişim olmak üzere çeşitli gelişim alanlarındaki gelişmelere paralel ve onlarla etkileşerek bireyin gelişim dönemleri boyunca farklılık gösteren bir durumdur. Bireyin duyular üstü (aşkın, müte'al) bir Tanrı tasavvuruna ulaşması, onun zihinsel gelişimin dördüncü aşaması olan soyut işlemler dönemine ulaşmasıyla mümkündür. Bu da çocukluk döneminin sonlarına doğru mümkün olmaktadır. Ancak Tanrı algısının oluşumunda, zihinsel gelişim belirleyici olmakla birlikte, çocukluktan itibaren alınan din eğitimi ve ebeveyn tutumları vb. çevresel faktörler de etkili olmaktadır. Zihinsel gelişimin sonucu olarak, bilinçli bir dindarlığa ulaşmak üzere çocukluk dönemi dindarlığının yeniden kritik edildiği ergenlik dönemi, genelde dinî gelişim özelde inanç gelişimi açısından önemlidir. Araştırmada, Tanrı algısı, demografik değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi Isparta Merkez Meslek Liselerinde okuyan toplam 300 ergenden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplamak amacıyla `Kişisel Bilgi Formu` ve `Tanrı Algısı Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistik `SPSS 20.0 for Windows` analiz programı ile değerlendirilmiştir.Birinci bölümde ergenlik tanımları, kuramları, Tanrı Algısı ve meslek liselerinin tanımlarının kavramsal ve kuramsal çerçeveleri çizilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın yapıldığı örneklem hakkında bilgi verilerek, kullanılan ölçekler tanıtılmıştır. Üçüncü bölümde de SPSS programına girilen verilerin analizi, tablolar halinde verilerek elde edilen bulgular analiz programına uygun şekilde yorumlanarak değerlendirilmiştir. Ergenlerin aldığı dinî eğitim düzeyi, Tanrı algısının oluşmasında etkilidir. Din eğitimini yeterli düzeyde alan ergenlerde daha fazla sevgi yönelimli Tanrı Algısının oluştuğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Tanrı Algısı, Ergen, Ergenlik Kuramları, Meslek Lisesi, Sevgi, Korku | |
dc.description.abstract | It is the God Faith accordingly `God Envision` which is felt into center of Individual's piety. In other words, the piety, to the large extent, is taken form around the God faith and envision. God envision, particularly during the period of mental development and in parallel and interact with various development areas, is the differantial sitiuation during the periods of individual development. For an individual to reach a supersensuous God envision is possible with his/her reaching fourth pace of mental development which are intangible operations perdiod. That could be possible towards to end of childhood. But, for the formation of coming into existence of God Perception, mental development becomes determinant as well as religious education gained during the cihldhood, parental attitudes and environmental factors. As result of mental development, to reach a conscious piety, puberty period which is re-critisized by childhood period's piety is important for general religious development and personal faith development.God perception in this survey is analyzed with reference to socio-demographic variables. Resarch sample is composed of 300 adolescents who study at Isparta Central Vocatinal High School. In the survey, `Personal Information Form` and `God Perception Scale` are used for the purpose of data acquisition. The datas acquired are evaluated with the help of analysis program `SPSS 20.0 for Windows`.The puberty definitions and theories, God Perception and Vocational High Scoohs definitions' conceptual and theoretical frameworks are drawn in Chapter One. In Chapter Two, information about the research sample is presented and scales are intorduced. In Chapter Three, the analysis of data input into SPSS program are submitted in tabular form and the findings acquired commented and evaluated in conformity with anlysis program.The religious education level acquired by adolescent is effective in formation of God Perception. It is determined that more affectionate-love-tendency is formed for the adolescents who had intensive religious educations.Key Words : God Perception, adolescent, puberty theories, vocational high school, love, fear | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | 13-18 yaşlar arası meslek liseli ergenlerde Tanrı algısı üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A search on God perception of vocational school adolescents aged between 13-18 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high school students | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | God | |
dc.subject.ytm | God understanding | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Fear | |
dc.subject.ytm | Love | |
dc.identifier.yokid | 10206819 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 528203 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |