Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu, Adalet
dc.contributor.authorAkman, Eşe
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:54Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:54Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-11-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262725
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, lisansüstü eğitim alan ve almayan hemşirelerin profesyonel değerlerini karşılaştırmak amacıyla yapıldı.Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türde olan bu araştırmanın evrenini, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çalışan hemşireler oluşturdu. Çalışmaya katılmayı kabul eden 308 hemşire de araştırmanın örneklemini oluşturdu. Çalışmanın verileri, `Kişisel Bilgi Formu` ve `HPDÖ` ile toplandı. Bulgular: Lisansüstü eğitim alan hemşirelerin %62,5'i 30 yaş ve altı, %70,3'ü kadın, %65,6'sı bekar, %76,6'sının 10 yılın altında çalıştığı, %71,9'unun servis hemşiresi olarak görev yaptığı, %60,9'unun profesyonellikle ilgili eğitim almadığı bulundu. Lisansüstü eğitim almayan hemşirelerin %54,5'i 30 yaş üzerinde , %80,7'si kadın, %57,8'i evli, %64,7'si lisans mezunu, %54,5'inin 10 yılın altında çalıştığı, %83,6'sının servis hemşiresi olduğu, %84,4'ünün profesyonellikle ilgili eğitim almadığı saptandı. Araştırmada, lisansüstü eğitim alan ve 10 yıl ya da daha az mesleki deneyimi olanlar, YBÜ hemşiresi olarak çalışanlar, profesyonellikle ilgili eğitim alan hemşirelerin HPDÖ puan ortalamalarının daha yüksek ve anlamlı düzeyde olduğu saptandı (p<0,05).Sonuç : Lisansüstü eğitim alan hemşirelerin HPDÖ puanlarının daha yüksek olduğu belirlendi. Anahtar kelimeler: Hemşirelik, Profesyonellik, Meslek, Değerler
dc.description.abstractAim: This study made to compare the professional values of nurses who are and do not take graduate education.Method: Universe of the study that is a descriptive and cross-sectional was consisted of nurses working at the University of Health Sciences Tepecik Training and Research Hospital. 308 nurses who accepted to participate in the study formed the sample of the study. The data of the study were collected by `Personal Information Form` and `Professional Values of Nurses Scale-PVNS`.Finding: Nurses who are postgraduate education; 62.5% of them under the age of 30, 70.3% female, 65.6% single, 76.6% of less than 10 years it works, 71.9% work that as clinic nurses, 60.9% were found to receive education about professionalism. 54.5% of non-graduate nurses were over 30 years of age, 80.7% were women, 57.8% were married, 64.7% were bachelors, 54.5% were under 10 years. 83.6% worked as a clinic nurse and 84.4% was found to receive education about professionalism. In the study, it was found that the mean scores of the nurses who received postgraduate education and who had 10 years or less professional experience, who worked as ICU nurses and those who received professionalism training were higher and meaningful (p <0.05).Results: It was found that the nurses who received post-graduate education were more higher mean of the PVNS scores. Keywords: Nursing, Professionalism, Profession, Valuesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleLisansüstü eğitim alan ve almayan hemşirelerin profesyonel değerlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeLisansüstü eğitim alan ve almayan hemşirelerin profesyonel değerlerinin karşilaştirilmasi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-11
dc.contributor.departmentHemşirelikte Yönetim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10225306
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576147
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess