Farklı kuşak üniversite öğrencilerinin yaşlanma ve yaşlılığa yönelik algılarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Şeyda | |
dc.contributor.author | Sevim, Saniye Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:35:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:35:39Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262621 | |
dc.description.abstract | Araştırma, Ege ve Akdeniz Üniversitelerinde eğitim görmekte olan öğrenciler ve aynı üniversitelerin kampüslerinde yer alan Tazelenme Üniversitesi öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Nicel bir araştırma olarak, genel tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Gönüllülük esasına dayalı, 314 katılımcı ile gerçekleştirilen araştırmada yaşlanmaya ve yaşlılığa yönelik algı ölçeği ile birlikte araştırmacı tarafından hazırlanan sosyo-demografik bilgi formu kullanılmıştır. Sosyal hizmet, toplumda kuşaklararası ilişkilerin güçlenmesinin yanında toplumdaki olumsuz yaşlılık algılarının da sonraki nesillere aktarımı önlenmesine yönelik düzenlemeler kapsamında yer alması gereken önemli bir disiplindir. Yaşam boyu öğrenme desteklenerek bireylerin hem aktif yaşlanması hem de yaşlanmaya yönelik algılarının da olumlu olarak etkilenmesi sağlanabilir. | |
dc.description.abstract | This research has been carried out with the students who have studied in Ege University and Akdeniz University and also with the students who have studied in Tazelenme University where is located in the same university campus. This is a quantitative research and it has been carried out with the causal survey model. This research is based on volunteering and it has been carried out with 314 participants. With the sense –scale towards growth and elderliness, a sociodemographicin formation form has been used. Data entry and the analysis process has been carried out through SPSS 18 has been used in theseanalysis. Social work is an important discipline that should be included in the regulations to prevent the intergenerational relations in society as well as to prevent the transfer of negative old age perceptions in the society to the next generations. By supporting lifelong learning, it can be ensured that individuals' perception of both active aging and aging is positively affected. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Farklı kuşak üniversite öğrencilerinin yaşlanma ve yaşlılığa yönelik algılarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of perceptions of aging and age-related perspectives of different generation students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-25 | |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Aging | |
dc.subject.ytm | Discrimination | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Generations | |
dc.subject.ytm | Old age | |
dc.subject.ytm | Intergenerational intimacy | |
dc.identifier.yokid | 10257834 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 577328 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |