Ritim ve dans öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ve sunuş yaklaşımının öğrencilerin eleştirel düşünme, karar verme ve akademik öz-yeterlik algıları üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Çobanoğlu, Mehmet Gökhan | |
dc.contributor.advisor | Özaydınlık, Kevser | |
dc.contributor.author | Üstgörül, Yunus Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:35:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:35:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262568 | |
dc.description.abstract | Amaç: Çalışmanın amacı, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme, karar verme ve akademik öz-yeterlilik algısı düzelerine olan etkisini incelemektir. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya, Marmaris Turizm Meslek Yüksekokulunun, Turizm Animasyon Programı Ritim ve Dans Eğitimi dersini alan 36 birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Çalışma, ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak tasarlanmıştır. Öğrencilerin yarısı deney grubunu diğer yarısı kontrol grubuna rastgele olarak atanmıştır. Deneysel süreç 8 hafta her ders 150 dak olarak planlamıştır. Deneysel müdahalede, kontrol grubunda dersler komut stili ile deney grubunda ise proje tabanlı öğrenme yaklaşımına göre işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak, Eleştirel Düşünme Ölçeği, Karar Verme Ölçeği ve Akademik Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği ön-test son-test olarak kullanılmıştır. Demografik bilgi formu da katılımcılar ile ilgili demografik bilgileri ortaya koymak için katılımcılara uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 24.0 programı kullanılmıştır. Üç set halinde tasarlanan denenceleri test ederken çeşitli analiz teknikleri kullanılmıştır. Kontrol grubuna yönelik ön-test son-test karşılaştırmaları ile deney grubuna yönelik ön-test son-test karşılaştırmalarında bağımlı gruplar t-test ve Wilcoxon işaretli sıra testi kullanılmıştır. Deney grubu ile kontrol grubu son-test puan karşılaştırmalarında ise bağımsız gruplar t-test analizi ile Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Sonuç: Analiz sonuçları, proje tabanlı öğrenme yaklaşımına göre tasarlanmış öğretim uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme ve alt boyutları (katılım, bilişsel olgunluk, yenilikçilik), öz yeterlilik ve alt boyutları (sosyal statü, bilişsel uygulama, teknik beceriler) karar verme (öz saygı) puanlarına istatiski olarak anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Proje Tabanlı Öğrenme, Ritim Ve Dans Dersi, Üniversite Öğrencisi, Eleştirel Düşünme, Öz Yeterlilik, Karar Verme. | |
dc.description.abstract | Purpose: The purpose of the study is to investigate the effect of project based learning approach on university students' critical thinking, decision making (only self-respect dimension) and academic self-efficacy beliefs.Instrument and method: A total of 36 junior university students taking Rhythm and Dance class in Tourism Animation program in Tourism Vocational School in a university participated in the studyThe study was designed as pretest posttest with control group design, one of the quasi experimental designs. Half of the students was randomly assigned to control group, the rest of the students were to experimental group. The intervention lasted 8 weeks in a class hour and each class hour was planned as 150 min. In the experimentation, dance and rhythm lessons for children was served by using command style (style A) in control group whereas same lessons were served by using project based learning approaches. As for data collection instrument, critical thinking scale, decision making scale and academic self-efficacy perception scale were used as pretest and posttest. Also, demographic information form was used to collection demographic information on the participants at the very beginning of the study.SPSS 22.0v was used for analyzing the data. Various inferential statistical techniques were used while testing the hypothesis designed in three sets. In comparison of pretest and posttest in both control group and experimental group, paired sample t-test and Wilcoxon Sign Ranks were used. In comparison of post-tests of control and experimental groups, independent sample t-test and Mann Whitney U test were used. Conclusion: The analyses pointed out that instructional practices designed using project-based learning approaches had no statistically significant effect on students' scores on critical thinking and its sub-dimensions (participation, cognitive maturity and innovation), academic self-efficacy and its sub-dimensions (social statue, application and technical skills), and self-respect as a sub-dimension of decision making. Keywords: Project Based Learning, Rhythm And Dance Class, University Students, Critical Thinking, Self-Efficacy And Decision Making. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ritim ve dans öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ve sunuş yaklaşımının öğrencilerin eleştirel düşünme, karar verme ve akademik öz-yeterlik algıları üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the project-based learning approach and expository approach to the teaching of rhythm and dance on the perceptions of critical thinking, decision making and academic self-sufficiency of students | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-15 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Rhythm | |
dc.subject.ytm | Dance | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Decision making | |
dc.identifier.yokid | 10242148 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 575762 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |