Show simple item record

dc.contributor.advisorÇamlıyer, Hüseyin
dc.contributor.authorŞeker, Faruk Salih
dc.date.accessioned2020-12-10T11:35:19Z
dc.date.available2020-12-10T11:35:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262473
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı özel hareket eğitimi programının entelektüel yetersizliği olan çocukların denge becerileri üzerine etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda entelektüel yetersizliği olan çocuklarda `Duyu Bütünleme Bozukluğu` ile doğrudan ilişkili olduğu düşünülen hareket eğitiminin denge becerilerine etkisinin araştırılması hedeflenmiştir.Gereç ve Yöntem: Bu çalışmada, deneysel desenden yararlanılmıştır. Çalışma grubu; Burdur il merkezindeki bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde eğitim gören yedi – 10 yaş arası 23 entelektüel yetersizliği olan çocuktan oluşmaktadır. Uygulama grubuna 11 hafta süresince haftada iki gün 45er dakikadan 22 ders boyunca `Denge Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Kurgulanmış Temel Hareket Eğitimi Programı (DEP)` uygulanmıştır. Uygulama öncesi ve sonrasında birer hafta ön test ve son test uygulanarak çalışma 13 haftada tamamlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracları olarak; `Duyu Profili Testi`, `Pediatrik Denge Skalası`, `Flamingo Denge Testi`, `Yürüme Aletinde Denge Testi`, `Denge Aletinde Durma Testi` ve `Denge Ölçüm Cihazı` kullanılmıştır. Bu araştırmada parametrik olmayan testlerden Mann Withney U Testi ve Wilcoxon Testi ile kullanılmıştır. Bulgular: DEP ile Duyu Profili Testi, Pediatrik Denge Skalası, Flamingo Denge Testi, Yürüme Aletinde Denge Testi, Denge Aletinde Durma Testi ve Denge Ölçüm Cihazı uygulama grubunun ön test - son test skorları arasında anlamlı fark görülmüştür.Sonuçlar: Araştırmadan elde edilen sonuçlarda hareket eğitimi ile entelektüel yetersizliği olan çocukların denge becerelerini geliştirdiği belirlenmiştir.Anahtar Kelimler: Entelektüel Yetersizlik, Hareket Eğitimi, Denge Becerisi, Duyu Profili, Duyu Bütünleme
dc.description.abstractAim: The aim of this study is to investigate the effects of special movement training on the balance skills of children with intellectual disability. For this purpose, it is targeted to investigate the effects of movement training on balance skills of the children with intellectual disability which is thought to have a direct effect on `Sensory Integration Disorder`.Materials and Methods: In this study, the experimental design method was used. The experimental group consists of 23 children attending a special education and rehabilitation center in Burdur city between the ages of 7 and 10. The `The Basic Movement Training Program Built for the Development of Balance Skills` was applied for the experiment group for 45 minutes of lessons, two days per week, during 11 weeks (22 hours total). The pre and post tests were applied and the study was completed at total of 13 weeks. Results: A significant difference was observed between the pre and post-test scores of Sensory Profile Test, Pediatric Balance Scale, Flamingo Balance Test, The Balance at Walking Device Test, To Stay on Balance Device Test, Balance Measuring Device group.Conclusions: The obtained results have been revealed that the movement training was developed the balance skills of children with intellectual disability.Key Words: Intellectual Thinking, Movement Training, Balance Skills, Sensory Profile, Sensory Integrationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleEntelektüel yetersizliği olan çocuklarda hareket eğitiminin denge becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of movement training on balance skills in children with intellectual disability
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-19
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDynamic balancing
dc.subject.ytmLearning insufficiencies
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmİndividual supportive education
dc.subject.ytmStatic balance
dc.subject.ytmIndividual education
dc.subject.ytmIntellectual disability
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmMovement
dc.subject.ytmPostural balance
dc.identifier.yokid10258157
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576675
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess