Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğdu, Bülent
dc.contributor.authorAkin, Vesile
dc.date.accessioned2020-12-02T09:42:13Z
dc.date.available2020-12-02T09:42:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26239
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı,7. sınıf Fen Bilimleri dersinde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) uygulamalarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine ve FeTeMM'e yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Ayrıca, öğrencilerin yapılan FeTeMM uygulamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu biri deney grubu (n=18), diğeri kontrol grubu (n=21) olmak üzere toplam 39 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubunda dersler, FeTeMM uygulamalarına yönelik olarak işlenirken kontrol grubundaki dersler, 2013 Fen Bilimleri dersi öğretim programında belirtilen yöntem ve teknikler kullanılarak işlenmiştir. Araştırmada nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma yöntem desenlerinden `İç İçe Desen` kullanılmıştır.Veri toplama araçları olarak Aydoğdu, Tatar, Yıldız ve Buldur (2012) tarafından geliştirilenBilimsel Süreç Becerileri Ölçeği, Faber, Unfried, Wiebe, Com, Townsend ve Collins (2013) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Yıldırım ve Selvi (2015) tarafından uyarlanan Ortaokul Öğrencilerinin STEM'e Karşı Tutumu Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen FeTeMM Uygulamalarına Yönelik Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır.Araştırma sonucunda FeTeMM uygulamalarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ve FeTeMM'e yönelik tutumlarına olumlu yönde etki ettiği görülmüştür. Ayrıca, araştırmada deney grubundaki öğrenciler konuyu daha iyi yorumladıklarını, derslerin eğlenceli geçtiğini, el becerilerinin geliştiğini, Fen Bilimleri dersini diğer alanlarla ilişkilendirebildiklerini, derse ilgisi olmayan öğrencilerin bile ders ile oldukça ilgili olduklarını belirtmişlerdir.Anahtar kelimeler: FeTeMM, bilimsel süreç becerileri, FeTeMM'e yönelik tutum, ortaokul öğrencileri
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the effects of STEM activities in seventh grade science courses on the students' science process skills and attitudes towards STEM and to determine the students' opinions about STEM activities performed. Besides, the study group of this research was formed by 39 seventh grade students including one experimental group (n=18) and one control group (n=21). The courses in the control group were conducted using the method and techniques specified in the 2013 Science curriculum while in the experimental group they were conducted with STEM activities. In this study, `Embedded Design`, one of the mixed method designs where qualitative and quantitative methods are used together, was used. As data collection tools; `Science Process Skills Scale` developed by Aydoğdu, Tatar, Yıldız and Buldur (2012), `Secondary School Students' Attitudes towards STEM Scale` translated into Turkish by Yıldırım and Selvi (2015),and `Semi-structured Interview Schedule for STEM Activities` developed by the researcher were used.As a result of this research, it was seen that STEM activities had a significant and positive effect the students' scientific process skills and their attitudes towards STEM. Besides, the students in the experimental group expressed that they interpreted the topic better; the courses were funnier, their hand skills improved, they could associate science with other fields and even the uninterested students became highly interested in the course.Keywords: STEM, scientific process skills, attitude towards STEM, secondary school studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFeTeMM uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin FeTeMM`e yönelik tutumlarına, bilimsel süreç becerilerine ve meslek seçimlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of stempractices on seventh grades' attitudes toward STEM, science process skills and career choice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSTEM training method
dc.subject.ytmSTEM
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScientific skill
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmThe Science Process Skills Scale
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid10254835
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554602


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess