Show simple item record

dc.contributor.advisorVurgun, Nilgün
dc.contributor.authorCanpolat, Cem
dc.date.accessioned2020-12-10T11:34:36Z
dc.date.available2020-12-10T11:34:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/262205
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin kişiliklerine göre öğrenme yaklaşımları ve başarı hedefi kavramlarının önemi ve bu kavramların birbirleriyle olan ilişkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: : Araştırmanın evrenini, 2018-2019 Eğitim öğretim yılında İzmir ve Manisa İllerinde bulunan Ege Üniversitesi ve Celal Bayar Üniversitesi, örneklemini ise bu üniversitelerin Spor Bilimleri Fakültesinin 3 farklı bölümünde (beden eğitimi ve spor öğretmenliği, spor yöneticiliği ve antrenörlük eğitimi bölümü) öğrenim gören 292 kadın, 646 erkek toplamda 938 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, öğrencilere araştırmacı tarafından hazırlanmış, kişisel bilgi formu ile 2X2 Başarı Yönelimi Ölçeği, Ders Çalışma Yaklaşımları Ölçeği ve Beş Faktör Kişilik Envanteri Kısa Formu uygulanmıştır. Bulgular: Beş Faktör Kişilik Envanteri'nin alt boyutlarını öngörme bakımından başarı yönelimi hedefleri ve ders çalışma yaklaşımlarına yönelik gerçekleştirilen adımsal çoklu regresyon analizi sonuçları incelendiğinde, öğrenme yöneliminin uyumluluk, sorumluluk ve zeka/hayalgücü alt boyutlarının en önemli belirleyicisi olduğu belirlenirken, performans yönelimi yapısının duygusal dengelilik alt boyutunu en fazla açıklayan yapı bulunmuştur.Sonuç: Uyumluluk, sorumluluk ve zeka/hayalgücü kişilik özelliklerine sahip bireylerin daha çok öğrenme yönelimini kullandıkları, duygusal dengelilik kişilik özelliğine sahip bireylerin ise daha çok performans yönelimini benimsedikleri sonucu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Başarı yönelimi, Kişilik, Derin Yaklaşım, Yüzeysel Yaklaşım
dc.description.abstractObjective : In this study, it is aimed to study the importance of the learning approaches of the students in the Faculty of Sports Sciences and the concepts of achievement goal and to examine the relationship of these concepts with each other. Materials and Method: the population of the study consists of the Aegean University and Celal Bayar University in the cities of İzmir and Manisa in 2018-2019, and the sampling of the study consists of a total of 938 students, 292 women and 646 men, educated in three different departments of the Faculty of sports sciences of these universities (physical education and sports teaching, sports management and coaching teaching). In the study, the students were applied personal information form arranged by the researcher, 2X2 Achievement Goal Orientation scale, Study Process Questionnaire and Five Factor Personality Inventory short form. Findings: Considering the step multiple regression analysis results performed for achievement goal and study process in terms of its prediction of sub-dimensions of Five Factor Personality Inventory, learning orientation was found to be the most important determinant of the performance orientation structure, while performance orientation structure was found to be the structure that explains the emotional stability sub-dimension of performance orientation. Conclusion: the individuals with personality traits of agreeableness, conscientiousness, and intelligence/imagination were found to use learning orientation more, while those with personality disorders of emotional stability were found to adopt performance orientation more.Keywords: Achievement Goal, Personality, Deep Approcah, Surface Approachen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSpor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin kişiliklerine göre başarı hedeflerinin ve ders çalışma yaklaşımlarının incelenmesi
dc.title.alternativeStudying the achievement goals and the study process of students in the faculty of sports sciences according to their personalities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-14
dc.contributor.departmentSporda Psiko-Sosyal Alanlar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDeep learning
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmFive factor personality model
dc.subject.ytmFaculty of Sports Sciences
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSuccess perception
dc.subject.ytmStudy habits
dc.subject.ytmPersonality
dc.identifier.yokid10272384
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594379
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess