Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtdede Fidan, Nuray
dc.contributor.authorYeter, Faruk
dc.date.accessioned2020-12-02T09:41:27Z
dc.date.available2020-12-02T09:41:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/26124
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan 18 değere Türkiye'de yayınlanan çocuk dergilerinde ne oranda yer verildiğini ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Veriler Türkiye'de en fazla okuyucuya sahip 4 farklı çocuk dergisinin toplam 24 sayısından elde edilmiştir. Araştırmada veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, ülkemizde yayınlanan çocuk dergilerinin değerler eğitimi amacıyla eğitsel bir araç olarak kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada, çocuk dergilerinde en fazla yer verilen değerler; bilimsellik, estetik, duyarlılık, çalışkanlık ve sevgi değerleri olarak tespit edilmiştir. Çocuk dergilerinin; adalet, bağımsızlık, tasarruf, eşitlik ve vatanseverlik değerlerine ise çok az yer verdikleri görülmüştür. TRT Çocuk Dergisinde en sık rastlanan değerler estetik, bilimsellik ve duyarlılık değerleri; en az rastlanan değerler ise vatanseverlik, adalet, tasarruf değerleri olarak belirlenmiştir. Bilim Çocuk Dergisi'nde en fazla bilimsellik, estetik ve sevgi; en az adalet, bağımsızlık ve tasarruf değerlerine vurgu yapıldığı; Araştırmacı Çocuk Dergisi'nde `bilimsellik, estetik ve çalışkanlık` en fazla rastlanan olurken, `bağımsızlık, adalet ve vatanseverlik` değerleri en az rastlanan değerlerdir; National Geographic Kids'de ise en fazla rastlanan değerler, bilimsellik, duyarlılık ve çalışkanlık olarak görülürken; en az adalet, bağımsızlık ve vatanseverlik değerleri görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the 18 values in the Social Studies Curriculum and how much they are included in children's magazines published in Turkey. The research was carried out within the framework of the document review method which is one of qualitative research methods. The data was obtained from a total of 24 of 4 different children's magazines with the highest number of readers in Turkey. In the study, the data was analyzed by content analysis method. As a result of the study, it was concluded that children's magazines published in our country can be used as an educational tool for values education. In the study, the most frequent values included in children's magazines were determined as; the values of science, aesthetics, sensitivity, diligence and love. Children's magazines, on the other hand, included the values of justice, independence, savings, equality and patriotism less. The most common values in the journal `TRT Çocuk` are aesthetic, scientific and sensitivity values; the least common values are patriotism, justice and saving values. In the journal `Bilim Çocuk`, the most emphasis is placed on the values of science, aesthetics and love; the least on justice, independence and savings; in the journal `Araştırmacı Çocuk`, `science, aesthetics and diligence` are the most common values, while `independence, justice and patriotism` are the least common values; while the most common values in National Geographic Kids are science, sensitivity and diligence, the least are seen as the values of justice, independence and patriotism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuk dergilerinin sosyal bilgiler öğretim programındaki değerler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of the values of social studies curriculum in children's magazines
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-04
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10267677
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564841


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess