Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Mahmut
dc.contributor.authorYaşar, Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T11:29:15Z
dc.date.available2020-12-10T11:29:15Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-08-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/260880
dc.description.abstractEkonomik düzen içerisinde işletmelerin aktif yaşam ömürlerinin devam edebilmesi ve gelir-gider dengesinde artıya geçebilmesi için giderek yaygın bir duruma gelen rekabet ortamından başarılı bir şekilde çıkması gerekmektedir. Bunun için ise işletmeler tarafından farklı çalışmalar ileri sürülmektedir. Bu çalışmalardan birisi de işveren markası uygulamasıdır. İşveren markası, işletmeler ve insan kaynaklarının çalışmalarıyla meydana getirilebilen ve nitelikli iş görenleri cezbederek işletmeye dahil etme amacını taşıyan bir uygulamadır. Bu uygulamanın başarılı bir şekilde yönetilmesi ile işletmeler rekabet ortamında rakiplerine karşı daha avantajlı konuma geçebilmektedir. Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde iş görenlerin iş yeri seçiminde işveren markasının etki düzeyini belirlemeye yöneliktir. Bu neticede, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmada, 2019 yılının Nisan-Mayıs aylarında Isparta ilinde Süleyman Demirel Üniversitesi ve Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesinde turizm öğrenimi gören 513 bireyden toplanan verilerin analizi yapılmıştır. Bu analizler içerisinde araştırma ölçeklerinin güvenilirliğini test etmek üzere güvenilirlik analizi yapılmıştır. Veri setinin faktör analizi için uygunluğunu değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilen Bartlett ve Kaiser-Meyer-Olkin testleri sonucunda veri setinin faktör analizi için uygun olduğu belirlenmiştir. Faktör analizi sonucunda; ''İşveren Markası'', ''Çalışanlara Değer Algısı'', ''Kariyer ve Gelişim Olanakları'', ''Kurumsal İtibar'', ''Ekonomik Unsurlar'', ''Çalışma Koşulları'' ve ''Sosyal Unsurlar'' faktörlerinin oluştuğu görülmüştür. Gerçekleştirilen korelasyon analizi sonucunda, faktörler arasında pozitif yönlü orta ve yüksek düzeyde ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen regresyon analizleri doğrultusunda ''Kariyer ve Gelişim Olanakları'', ''Kurumsal İtibar'', ''Ekonomik Unsurlar'' ve ''Çalışma Koşulları'' faktörlerinin ''İşveren Markası'' faktörünü anlamlı bir şekilde etkilediği belirlenmiştir. Aksine, ''Çalışanlara Değer Algısı'' ve ''Sosyal Unsurlar'' faktörlerinin ''İşveren Markası'' faktörünü anlamlı bir şekilde etkilemediği belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: İşveren Markası, İşgörenler, Konaklama İşletmeleri, İşyeri Seçimi
dc.description.abstractBusinesses to continue their active lives and increase their income-expenditure balance within the economic order, it is necessary for them to get ahead of successfully the increasingly widespread competitive environment. Thus, different studies are proposed by the enterprises. One of these studies is employer brand application. The employer brand is an application that can be framed by businesses and human resources and aims to attract qualified employees to the business. With the successful management of this application, businesses can become more advantageous against their competitors in a competitive environment. The purpose of this study is to determine the level of influence of the employer brand in the choice of the workplace of those who work in accommodation enterprises. In this research, the survey technique, one of the quantitative research methods, was used. In the study, the data collected from 513 individuals who studied tourism at Suleyman Demirel University and Isparta University of Applied Sciences in Isparta province, in April-May 2019 were analysed. Reliability analysis was conducted to test the reliability of the research scales within these analyses. As a result of Bartlett and Kaiser-Meyer-Olkin tests conducted to evaluate the suitability of the data set for factor analysis, it was determined that the data set was suitable for factor analysis. As a result of factor analysis; ''Employer Brand'', ''Perception of Value for Employees'', ''Career and Development Opportunities'', ''Corporate Reputation'', ''Economic Elements'', ''Working Conditions'' and ''Social Elements'' factors have been observed to occur. As a result of the correlation analysis conducted, it was determined that there were positive, medium and high level relationships between the factors. Regression analysis was carried out to test the research hypotheses. In accordance with the regression analysis, the factors such as `Career and Development Opportunities`, `Institutional Reputation`, `Economic Elements` and `Working Conditions` had a significant effect on the `Employer Brand` factor. On the contrary, it was determined that `Employee Value Perception` and `Social Elements` factors did not significantly affect the `Employer Brand` factor.Keywords: Employer Brand, Employers, Workplace Selection, Hospitality Industryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleİşyeri seçiminde işveren markasının etkisi: Konaklama işletmeleri örneği
dc.title.alternativeThe effect of employer brand on the workplace selection: The case of hospitality businesses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-13
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10335209
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid629984
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess